Старият континент бележи 29 пореден месец на увеличаване на продажбите на нови автомобили
Продажбите на автомобили в Европа бележат ръст от 6,3% през януари спрямо същия месец на миналата година, достигайки обем от 1,09 милиона автомобила, според данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители ACEA. Това се случва въпреки намаляването на продажбите на автомобили с марката Volkswagen с 4%, дължащи се на последните скандали с емисиите на азотни окиси на дизеловите автомобили.
Конкурентите Ford и Opel отбелязват ръстове от съответно 11,4 и 12,4%, след като за пети пореден месец VW има спад в продажбите. Снижаването на марката е с 8,8% в Германия и с 14% в Обединеното кралство, а в Испания тя запазва нивото си при средно покачване на продажбите в страната със 17%. Пазарният дял на автомобилите с марка VW в Европа спада до 11,7% от 13% преди една година. Самата VW Group все пак бележи ръст от 1 процент в продажбите. Увеличаването на продажбите на автомобили Audi с 14% и на Skoda с 6% компенсира намаляването с 8,8% на Seat и с 5,5% на Porsche. Делът на продажбите на автомобили от VW Group се снижава до 24,3% от европейските в сравнение с 25,6% миналата година.
Продажбите на автомобили на втората по обем компания след VW Group – PSA/Peugeot-Citroen – бележат ръст от 3,7%, а третият Renault има ръст на регистрациите на нови автомобили с марки Renault и Dacia от 1%. Fiat Chrysler Automobiles се радва на увеличаване на продажбите с 15%, в голяма степен благодарение на ръста на Jeep с 33% (Fiat – 14%).
Jaguar със 160% ръст
Повечето азиатски марки също се радват на ръстове. Единствено при Nissan нещата не изглеждат толкова розово – продажбите на компанията имат спад от 4,6%. Регистрациите на Kia се увеличават с 13%, а тези на Hyundai с 9,1%. Toyota и Lexus бележат умерените 2,2%.
Водещи при премиум марките са Jaguar Land Rover, които имат ръст от 53%, като само марката Jaguar се радва на огромните 160% увеличение. Заедно марките Mercedes-Benz и Smart имат ръст от 9,4%, BMW и Mini – 4,8%, а Volvo – 4,7%.
Като цяло на европейския пазар има ръстове на продажбите за 29-и пореден месец от най-ниските си нива през 2013 година. Най-големи ръстове бележат италианският (18%) и испанският (12,1%) пазари. Продажбите на автомобили във Франция има ръст от 3,9%, в Германия – 3,3%, а в Обединеното кралство увеличението е 2,9%. Според компанията за анализи Barclays ръстовете в Европа през тази година ще продължат макар и не със стойности като миналогодишните 8,9% и ще се запазят над нивата на други пазари като този на САЩ. Годишното ниво ще е около 14,8%, което е около 4,2% спрямо миналата година.