Renault подложи компактния си модел Megane на втори фейслифт. Сега оформлението на предната част вече се вписва напълно в новата дизайнерска философия на марката.
Просторният и комфортен Megane определено не може да се оплаче от липса на достатъчно голям интерес от страна на купувачите на модели от компактния клас, но на фона на новата дизайнерска вълна в Renault, чието начало поставиха Clio и Captur, стилистиката му в един момент престана да се вписва в стратегията на марката. Затова французите решиха за втори път да подложат модела на частична модернизация, в рамките на която Megane се сдоби с по-характерна физиономия, носеща промененото ДНК на марката. Автомобилът е получил ефектна триизмерна радиаторна решетка в блестяща черна оптика, дизайнът на предната броня също е основно променен. Значително нараснал е размерът на марковата емблема – дизайнерите на компанията са се постарали Megane още отдалеч да се разпознава безпогрешно като член на моделното семейство на Renault.
Основната новост в интериора е мултимедийната система R-Link със седеминчов сензорен дисплей. Тя обединява озвучителната уредба и навигацията, може лесно да се свърже с външни мобилни устройства посредством Bluetooth, а част от функциите позволяват и управление с гласови команди. Освен с подобрени възможности, новата система може да се похвали и с по-интуитивно управление в сравнение с преди. Иначе вътрешността на автомобила е съхранила познатите си характеристики – мястото на предните места е в изобилие, седалките са удобни и с надеждна странична опора, багажникът също е сред големите в класа. Който има нужда от повече пространство, би следвало да насочи избора си към комби модела, който е отлично пригоден за практичен семеен транспортьор.
По-ярка индивидуалност и повече ефективност
В рамките на частичното обновление на модела са положени сериозни усилия за подобряване на ефективността – двигателите са станали по-икономични, а 1,4-литровият бензинов турбоагрегат е получил наследник, който е с намален до 1,2 литра работен обем, но независимо от това има подобрена динамика. Дизеловите мотори както и досега са с кубатура 1,5 и 1,6 литра и съчетават уверена тяга с нисък разход на гориво. Като твърде положителен пример за съчетание от добър темперамент, потенциал за икономия на гориво и изгодна цена се доказва вариантът dCi 110, какъвто управлявахме по време на първите изпитания на модела. В комбинация с прецизно работещата и оптимално настроена спрямо характеристиките на двигателя трансмисия, тази модификация може да се похвали с радващо добра динамика и разход на гориво, който в повечето случаи остава под шест литра на сто километра. За пръв път в историята на Megane, шестстепенната предавателна кутия с два съединителя EDC вече се комбинира и с бензинов двигател – тя може да бъде поръчана като опция за версията TCe 130.
Настройката на ходовата част осигурява приятен комфорт при движение по лоши пътища, като едновременно с това предлага добри резерви и за по-спортен стил на шофиране – принос в тази насока има подобрената кормилна уредба, която сега дава по-точна обратна връзка за контакта на предните колела с пътя и определено работи по-прецизно в сравнение с преди.
Друга новост при освежения Megane е т.нар. Visio System: това е технология, работеща на основата на монтирана в огледалото за обратно виждане камера, която позволява автоматично управление на късите и дългите светлини и в допълнение към това предупреждава водача при неволно напускане на лентата на движение посредством акустичен и визуален сигнал. По отношение на ценовата политика, изненади няма – Megane продължава да бъде позициониран като едно от изгодните предложения в своя сегмент от пазара.
Заключение
Renault Megane
След последните стилистични промени Megane вече е пълноправен член на новата дизайнерска вълна в моделното семейство на Renault. С повече модерни системи за подпомагане на водача и по-икономични двигатели, моделът в момента е по-атрактивен от всякога.
Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Renault