Ойт Танак остана само на 4,3 секунди зад пилота на Toyota
Кале Рованпера (Toyota) спечели четвъртата си победа в Световния рали шампионат след блестящо пилотиране в Хърватия. Преди година финландецът отпадна още в първата отсечка на базираната в Загреб надпревара, но този уикенд бе перфектен и парира финалната атака на Ойт Танак, за да завърши с 4,3 секунди пред своя съперник.
Преди деветнайсети етап изходът на рали „Хърватия“ изглеждаше предрешен. Рованпера имаше близо половин минута аванс спрямо Танак. Дъждът на „Тракошчан – Връбно“ обаче тотално обърна развоя на надпреварата. Танак, който разполагаше с гуми за мокър асфалт, атакува и прескочи Рованпера, като етап преди края разликата между двамата бе само 1,4 секунди.
Кале даде максимума в пауърстейджа, но веднага след финала не скри разочарованието си от избора на гуми. И когато всички очакваха Танак, който стартира зад финландеца в отсечката, да задържи лидерската позиция, заводският пилот на Hyundai загуби 5,7 секунди.
Въпреки разочарованието на финала Танак може да е доволен от цялостното си представяне в Хърватия, тъй като се качи на подиума за първи път от половин година насам. Същевременно Рованпера заслужаваше повече победата, тъй като още в петък се откъсна на минута и половина пред естонеца, но спуканата гума в събота го принуди отново да вдигне темпото и да започне да атакува.
Екшънът в челото на рали „Хърватия“ бе впечатляващ, но това, което се случи с Тиери Нювил (Hyundai), бе още по-вълнуващо. В петък след проблеми с алтернатора белгиецът и Мартин Видеге трябваше да бутат 800 метра своя автомобил, за да стигнат до сервизния парк. Двамата бяха смазани физически, но благодарение на положените усилия останаха в надпреварата, макар и със 1:40 минути наказание – 40 секунди за закъснението на контролата в сервизния парк и 60 секунди заради многократното превишаване на скоростта в пътната секция.
Въпреки драмите в петък и въпреки че получиха още 20 наказателни секунди Нювил и Видеге притиснаха Крейг Брин (M-Sport Ford) и етап преди края излязоха на трета позиция. Авансът им спрямо Брийн бе внушителен, но броени километри преди финала излетяха от пътя и се озоваха в канавката. Този път обаче късметът бе на страна на белгийския екипаж. Автомобилът оцеля въпреки удара, Нювил се върна на трасето и запази третата позиция.
Брийн финишира четвърти, но това е малка утеха за екипа на M-Sport. Адриан Фурмо излетя от пътя и се озова в двора на местен жител в петък, Гъс Грийнсмит направи лека катастрофа още в първия етап, а в осмата отсечка спука две гуми, а Пиер Луи-Лубе спря след втория етап заради три спуквания.
И Елфин Еванс (Toyota) имаше драми заради спукани гуми, но си проби път до петото място на финала, следван от Такамото Катсута (Toyota). Съотборникът им Есапека Лапи разби окачването си още в първата отсечка, което в комбинация с катастрофата на Оливер Солберг (Hyundai) в девети етап изстреля победителя във WRC2 Йоан Росел (Citroen C3 Rally2) на седма позиция в генералното класиране.
Зад Росел челната десетка допълниха Кайетан Кайетанович (Skoda Fabia Rally2 Evo), Емил Линдхолм (Skoda Fabia Rally2 Evo) и Николай Грязин (Skoda Fabia Rally2 Evo). Пълните резултати от надпреварата може да видите тук.
Следващият кръг от WRC е рали „Португалия“, което стартира на 19 май.