При дилърите в Щатите не са останали дизелови кросоувъри Mazda CX-5 от моделната 2019
Dieselgate продължава да влияе върху продажбите на дизелови автомобили в Европа. Например, поради ниското търсене, Ford премахна версиите с дизелово гориво от гамата на Fiesta, но засега само на пазара в Обединеното кралство. Mazda отиде по-далеч: тази година японците вече няма да продават дизелови модификации на модела 6. Няма икономически смисъл за привеждане настоящия двигател 2,2 към по-строги екологични стандарти. На североамериканския пазар обаче Mazda ще разшири присъствието си в дизеловия сегмент.
При дилърите в Щатите не са останали дизелови кросоувъри Mazda CX-5 от моделна 2019 година, а по едно време този автомобил струваше от 41 000 долара. Дори най-скъпата версия Signature с 2,5 турбо двигател сега се оценява на 37 155 долара .
Турбодизелът за американския седан Mazda 6 е различен от този, монтиран на поставен на подобния модел за Стария континент . В оследния случай двигателят е модернизиран - с нови бутала и бързодействащи пиезо инжектори и двустепенно пълнене с променлива геометрия. Мощността - 184 к.с. и 445 Нм.
Отделът за връзки с обществеността на Mazda Северна Америка съобщи пред репортери, че сертифицирането на новите дизелови автомобили Mazda CX-5 и Mazda 6 е приключило. И ако подобна версия се появи в лагера на кросоувърите през 2019 г., то за седана това е дебют. Подобно на CX-5, дизеловото гориво за 6 ще се предлага само в скъпата версия Signature. Под капака ще се намира същият двигател, който се намира под капака на CX-5 за американския пазар. Това е четирицилиндров турбо 2,2 двигател, който в отвъдморските спецификации генерира 170 к.с. и 393 Нм. Скоростната кутия е една - шестстепенна автоматична, а за CX-5 - задвижването на четирите колела е опция.