Целта на стратегията е да бъде увеличена рентабилността на продажбите до 2025 г.
Концепцията "Стратегия 2025", представена в четвъртък от главния изпълнителен директор на Volkswagen Матиас Мюлер, означава най голямата смяна на парадигмата в историята на компанията, пише Financial Times. Матиас Мюлер предлага да бъде преразгледан подходът към ключовото направление леките автомобили и да се съсредоточат върху нови потенциални източници на доходи, като например електрически превозни средства, безпилотни автомобили и разработване на мобилни приложения.
По думите на Мюлер до 2025 VW ще представи над 30 нови електрически автомобила с цел да бъдат постигнати годишни продажби от 2-3 милиона единици. Това от своя страна се предполага и "препозициониране" на производството на части.
Според източник на FT, запознат с плана, идеята е производството на резервни части да стане по-конкурентно и преди всичко да бъдат привлечени външни производители. "Ние трябва да се отървем от илюзията, че всичко можем сами да правим по-добре и да разработваме всичко сами ", каза Мюлер.
Целта на стратегията е да бъде увеличена рентабилността на продажбите до 2025 година със 7-8% в сравнение с настоящите 6%. Мюлер каза още, че VW ще опрости модулната архитектура на четири групи автомобили: икономичен клас, големи автомобили, както и премиум и спортни коли.
Що се отнася до представената в края на май инвестиция от 300 милиона долара за онлайн таксиметровите услуги Gett, Мюлер заяви, че "автомобилът вече не е единственият ни продуктов ключ", пише The Wall Street Journal. "Нашият ключов продукт, който обещаваме на хората, това е мобилност ", изясни своите възгледи изпълнителният директор на VW.
Мюлер бе назначен за ръководител на Volkswagen през септември 2015 г. за да помогне на компанията да преодолее последствията от скандала с фалшифицирането на данните за емисиите на дизеловите автомобили.