Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Skoda Enyaq iV 80: Пълен напред!

07.05.2021 09:39

Enyaq не е нито комби, нито кросоувър – може би е най-точно да бъде определен като SUV

Време е да проверим на какво е пособен Enyaq iV 80 във версията със задноразположен електромотор със 150 кВтч мощност и акумулаторна батерия 82 кВтч.

На марката Skoda отдавна не й липсва самоувереност – при това с основание предвид успехите и традициите, които стоят зад нея: Enyaq отдалеч привлича погледите със своята осветена радиаторна решетка, зад която е разположен един не по-малко впечатляващ електромобил с дължина 4,65 метра. Разбира се, не подобни елементи са основното – още базовата версия без LED трикове не е изгубила почти нищо от очарованието на първоначалната дизайнерска студия. SUV моделът има нисък коефециент на обтекаемост от 0,26, каросерията е с къси надвеси и дължина, почти сходна с тази на Octavia, но за сметка на това височината е близка до Kodiaq.

Време е да се качваме на борда. Това се случва след като човек преодолее височките и доста широки прагове. Чешкият модел се базира на платформата MEB на концерна Volkswagen, а в дъното на каросерията между двата моста е интегрирана акумулаторна батерия с до дванайсет модула с общ брутен капацитет до 82 кВтч (77 кВтч нето). Типично за SUV, предните седалки са разположени високо. На задните места е наличен простор, близък до прословутия в това отношение Superb, а гледката е просто превъзходна благодарение на огромния стъклен панорамен покрив, който може и да се отваря. Мястото е изобилно и в товарния отсек: багажникът побира 585 литра, а под пода му могат да бъдат скрити ролното покривало или заряден кабел.

Нови интелигентни решения

И понеже тъкмо се намираме под отворения заден капак: този път  Skoda са решили да скрият в него стъргалката за лед, а в капачето на резервоара, пардон – на зарядното гнездо, няма допълнително място. Други интелигентни решения? И още как: допълнителна защита от влага за гнездото за зареждане и възможност за почистване на зарядния кабел. Всеки, на който му се е налагало поне веднъж да зареди електромобил с мръсен кабел, бързо ще оцени последната хитрина.

Повече за впечатленията ни от новата Skoda Enyaq ще откриете на страниците на майския брой на списание auto motor und sport България.

Текст:
Клеменс Хиршфелд, Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus