Enyaq не е нито комби, нито кросоувър – може би е най-точно да бъде определен като SUV
Време е да проверим на какво е пособен Enyaq iV 80 във версията със задноразположен електромотор със 150 кВтч мощност и акумулаторна батерия 82 кВтч.
На марката Skoda отдавна не й липсва самоувереност – при това с основание предвид успехите и традициите, които стоят зад нея: Enyaq отдалеч привлича погледите със своята осветена радиаторна решетка, зад която е разположен един не по-малко впечатляващ електромобил с дължина 4,65 метра. Разбира се, не подобни елементи са основното – още базовата версия без LED трикове не е изгубила почти нищо от очарованието на първоначалната дизайнерска студия. SUV моделът има нисък коефециент на обтекаемост от 0,26, каросерията е с къси надвеси и дължина, почти сходна с тази на Octavia, но за сметка на това височината е близка до Kodiaq.
Време е да се качваме на борда. Това се случва след като човек преодолее височките и доста широки прагове. Чешкият модел се базира на платформата MEB на концерна Volkswagen, а в дъното на каросерията между двата моста е интегрирана акумулаторна батерия с до дванайсет модула с общ брутен капацитет до 82 кВтч (77 кВтч нето). Типично за SUV, предните седалки са разположени високо. На задните места е наличен простор, близък до прословутия в това отношение Superb, а гледката е просто превъзходна благодарение на огромния стъклен панорамен покрив, който може и да се отваря. Мястото е изобилно и в товарния отсек: багажникът побира 585 литра, а под пода му могат да бъдат скрити ролното покривало или заряден кабел.
Нови интелигентни решения
И понеже тъкмо се намираме под отворения заден капак: този път Skoda са решили да скрият в него стъргалката за лед, а в капачето на резервоара, пардон – на зарядното гнездо, няма допълнително място. Други интелигентни решения? И още как: допълнителна защита от влага за гнездото за зареждане и възможност за почистване на зарядния кабел. Всеки, на който му се е налагало поне веднъж да зареди електромобил с мръсен кабел, бързо ще оцени последната хитрина.
Повече за впечатленията ни от новата Skoda Enyaq ще откриете на страниците на майския брой на списание auto motor und sport България.
Текст: Клеменс Хиршфелд, Божан Бошнаков