Малкият чешки модел ще отпразнува дебюта си на Парижкия автомобилен салон.
След многобройни тийзъри и компютърни изображения, новата Skoda Fabia най-после се показа немаскирана. Вече ясно можем да видим как изглежда автомобила, който е част от новата дизайнерска философията на Skoda. Технически погледнато, новата Skoda Fabia е изпреварила своите побратими от концерна – VW Polo и Seat Ibiza, тъй като чехът е първият малък автомобил на концерна, който използва новата платформа MQB
Skoda Fabia – по-голяма отвътре, по-малка отвън
В процеса на смяна поколенията при модела, Skoda Fabia е станала по-голяма отвътре. Междуосното разстояние е станало по-голямо, височината на каросерията е редуцирана с три сантиметра, но в замяна на това Fabia е станала по-широка с цели девет сантиметра, а дължината достига 3992 метра. Комбито ще дойде едва през 2015 година – с нови, по-динамични пропорции, които са компилирани в нов дизайн с елементи от студията Skoda Vision C. Интериорната концепция на новата Skoda Fabia примамва с висок индивидуален потенциал. Наред с трите линии на екипировка, съществуват още много допълнителни опции за оборудване. Цветовата палитра при външното оформление също е особено богата. Вътрешното пространство е станало по-голямо, както и обемът на багажника.
Системите за безопасност при новата Fabia са заимствани от наскоро модернизираното VW Polo. Всички двигатели в новата Fabia ще отговарят на стандарта Euro 6 и ще бъдат оборудвани със старт-стоп система и рекупериране на спирачната енергия, което води до около 17 процента по-малък разход на гориво. За пазарната премиера е подготвена палитра от четири бензинови двигатели, която включва 1,0-литров трицилиндров с 60 или 75 к.с., както и 1,2-литров TSI с опция за 90 или 110 к.с.. Програмата за дизеловите двигатели включва 1,4-литров TDI в нива на мощност 75, 90 и 105 к.с. Fabia GreenLine е със среден разход на гориво от 3,1 литра на 100 километра и ще отделя само 82 грама CO2 на километър пробег. RS версия на новата Fabia засега не се предвижда.