Новата версия в Европа ще струва с 300-500 евро по-евтино от тази с пет врати
В мрежата се появиха първите снимки на градския автомобил Toyota Aygo с три врати, като по този начин допълва версията с пет врати, показана през март тази година в Женева. Със сигурност може да се поспори коя от двете версии изглежда по-ефектно и по-динамично. Добре е, че по отношение на дизайна двете версии се отличават. В предишното поколение моделите с пет и три врати изглеждаха много близко.
Там, където се продава Aygo, клиентите имат голям избор. Новопоявилата се версия с три врати в Европа ще струва с 300-500 евро по-евтино от тази с пет врати при едно и също ниво на оборудване. Например, в Германия за Aygo с три врати ще платите 9950 евро, а за базовата с пет врати - 10 300 евро.
Показаната първа версия с пет врати демонстрира много оригинално изражение на лицето с голям „Х” на носа. За да се впишат светлините във формата буквата „X”, градският модел получи компактна светлинна оптика. Страничните стъкла стигат до мигачите, което визуално увеличава дължината на автомобила.
Радостно е, че с външния си вид Aygo се отдалечава от двойката френски съмишленици Peugeot 108 и Citroen C1от ново поколение . Ако при новите 108 и C1 вратите, долната линия и контурите на светлините са напълно идентични , то при „японеца” екстериорът в тези зони има собствена визия, да не говорим за муцуната.
Дължината на варианта с пет врати е 3455 мм. Което е с 25 мм повече от предшественика, и с 5–15 мм по-малко от новите Peugeot 108 и Citroen C1. Новият модел е с 5 мм по-нисък от предишвния модел, а отпред и отзад е разширен с 8 мм. Колесната база (2340 мм) не е променена.
И тримата членове на фамилията се сглобяват в завода TPCA, Чехия, с три равни дяла от Тоyota и PSA. Номиналната мощност на предприятието е 300 000 автомобила годишно, но през 2011, 2012 и 2013 г. капацитетът на предприятието падна (съответно 270, 215 и 185 хил.) И трите модела се произвеждат почти в равно количество. Малко или много тази пропорция се спазва, въпреки че през годините има дисбаланс между първия и третия по популярност сред малките автомобили, но той е от порядъка на няколкостотин до седем хиляди. Що се отнася до популярността, на първо място обичайно е Peugeot (понякога си сменя местата с Toyota), а понякога Citroen побеждава и другите двата автомобила.
Независимо от непроменената колесна база, общата дължина на салона е увеличена с 9 мм. Освен това, подлакътниците отпред са разделени с 20 мм. Пространството на втория ред и при версията с три врати е като при петвратата. Цялата разлика се състои в удобството при влизането и излизането от автомобила. Обемът на багажника е увеличен с 29 л (до 168 л). В стандартното оборудване на Aygo влизат въздушни въглавници, асистенти при потегляне по наклон и стабилизация, както и контрол на налягането в гумите.
Главният инженер на проекта Давид Тераи сподели в Женева, че японският тим съвсем целенасачено е търсил по-голяма разлика във външния вид с другите два автомобила. Превъплътеният в новия модел дизайнерски принцип е получил името J-Playful (игрив, шавлив). „Исках автомобилът да се отличава с японски облик, но пък и да предизвиква въображението на клиентите в Европа. Затова се вдъхновявах от японската младежка култура”, заяви Тераи.
По отношение на техниката, всичко е в рамките на очакваното: в основата на трите автомобила , както и по-рано, лежи обща конструкция. И моторите при тях са идентични. Обаче японците предлагат на клиентите и един трицилиндров мотор 1,0 VVTi (69 к.с., 95 Нм). Това е доработен двигател от предишното поколение с цел намаляване разход на гориво.
Предавателните кутии са две: петстепенна механична и петстепенна роботизирана трансмисия x-shift. С първата автомобилът ускорява до100 км/ч за 14,2 сек, а с втората - за 15,5 сек. Средният разход на горив е 3,8 и 4,2 л/100 км съответно.