Новият алианс, създаден след сливането на FCA и Groupe PSA, с половин милион доставки
Новият автомобилен концерн Stellantis, създаден в резултат на сливането на италиано-американския Fiat Chrysler Automobiles (FCA) и френския Groupe PSA (Peugeot и Citroen), изпревари Volkswagen при продажби през първите два месеца на 2021 година. Automotive News Europe съобщава за това, като се позовава на данни от Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Според данните на ACEA през януари и февруари общите продажби на леки и лекотоварни автомобили на марките в състава на Stellantis възлизат на 480 888 бройки. През същия период Volkswagen продаде 452 400 автомобила, което е приблизително 28,5 хиляди бройки. по-малко от показателя на новия автомобилен производител.
В същото време, ако изключим продажбите на лекотоварните превозни средства от статистиката, Volkswagen все още е напред с 419 855 автомобила срещу 377 244 автомобила от Stellantis.
Френската марка Peugeot се нарича локомотив на продажбите на новия съюз, два модела от които едновременно станаха лидери на европейския пазар в края на февруари. Става дума за новото поколение на градския хечбек 208 и компактния кросоувър 2008, които са реализирали съответно 18,3 хил. и 16,8 хил. автомобила, пред Volkswagen Golf и Toyota Yaris.
Пълното сливане на FCA и Groupe PSA се състоя през януари тази година. Новият алианс събра 15 автомобилни марки: френските Peugeot, Citroen и DS, италианските Fiat, Fiat Professional, Abarth, Alfa Romeo, Lancia и Maserati, американските Chrysler, Dodge, Jeep, Ram и SRT, както и немския Opel и британския Vauxhall .
Сливането трябва да позволи на французите, италианците и американците да оптимизират значително разходите за разработване на бъдещи автомобили, както и да намалят разходите за производство на автомобили. Според предварителната прогноза, новият алианс през първата година от съществуването си трябва да продаде около 8,7 млн. автомобила по целия свят и ще бъде втори след Volkswagen, Toyota и Renault - Nissan - Mitsubishi по продажби.