Смята се, че китайските марки имат уникалната възможност да навлязат на световния пазар
Концернът Great Wall Motor (GWM) проведе осмия "Технологичен фестивал" в Баодин, на който очерта своята "Стратегия 2025". През следващите четири години GWM възнамерява да постигне годишен обем на продажбите от 4 000 000 автомобила, въпреки че през 2020 г. продаде „само“ 1 115 900 единици (+ 5,41%). Хибридите и електрическите автомобили трябва да съставляват 80% от дадения обем, така че новите инвестиции в научноизследователска и развойна дейност се оценяват на 100 милиарда юана, а персоналът за разработка ще бъде увеличен от 15 000 на 30 000 души (2023). Целева оперативна печалба - 600 млрд. юана годишно.
Вицепрезидентът на GWM Мен Сянцзюн посочи, че ключът към успеха е "матрица от шест марки": GWM Pickup, Wey, Haval, Tank, Ora и Shalong Zhixing. Shalun Zhixing все още не е широко известна, тъй като първият й модел (премиум интелигентен електрически автомобил) ще бъде пуснат на пазара през 2022 г.
Шефът на GWM Вай Цзянцзюн заяви, че китайските автомобилни марки имат уникалната възможност да навлязат на световния пазар, която се дава "само веднъж". Това трябва да бъде осъществено „в рамките на три до пет години“.
Тази година GWM обещава да пусне "повече от десет нови модела", така че общият брой на моделите да надхвърли шейсет броя до 2023 г., а продажбите да преодолеятграницата от 2,8 милиона автомобила. „Луксозната интелигентна марка EV“ Shalong Zhixing ще подклажда огъня през 2022 г., докато първият модел на водородни горивни клетки е планиран за 2023 г. Повече от 40% от автомобилите на GWM след пет години ще получат интелигентен автопилот, базиран на цифровите архитектури GEEP 4.0 (2022) и GEEP 5.0 (2024).
GWM няма да бърза с „въглеродния неутралите“ (както и с „климата“) - обсъжда се 2045 г. Наистина не се бърза, защото Китай отдавна е изпреварил всички развити страни, взети заедно по отношение на вредните емисии. През 2030 г. китайският президент Си Цзинпин очерта само пика на тези емисии, след което ще започне постепенен спад.