Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Subaru Forester 2.0D Lineartronic: Smooth operator

27.07.2015 16:42

Технологичните изненади от страна на Subaru никога не са били рядкост, но този път японските инженери са надминали себе си

Вследствие на технологичния напредък през последните десетилетия, в момента автомобилните производители имат възможност да избират между различни по конструкция и принцип на работа трансмисии и да ги съобразяват оптимално с характера на своите продукти – някои компании отдават предпочитания на механизмите с два съединителя, а други остават верни на класическите автоматици с хидравличен преобразувател на въртящия момент. Фактът, че привържениците на CVT механизмите са по–малобройни от останалите има своето обяснение. За разлика от моделите в малкия и компактния клас, които могат да се възползват неограничено от предимствата на плавната смяна на предавателните числа и ефективността на CVT механизмите, високите стойности на въртящия момент при мощните двигателите на по-големите автомобили, сред които и SUV моделите, създават сериозни проблеми с работата, управлението и надеждността на този вид механизми. Subaru са известни с афинитета си към оригинални и рядко прилагани технологични решения и от тази гледна точка използването на безстепенни автоматични трансмисии при тях има стратегически характер. Японската компания работи в тясно сътрудничество със специалистите от Luk и след успешното прилагане на Lineartronic в бензиновата гама на Subaru Forester, инженерите са успели да се справят с обуздаването на високия въртящ момент от 350 Нм при дизеловия боксер и бензиновия XT-Turbo, създавайки специална НТ („High Torque”) версия с модифицирана конструкция на веригата и вариаторните колела и променена управляваща електроника.

Краят на „ластиците”

Ефектът от техните усилия върху работата на силовия тракт на Subaru Forester 2.0D Lineartronic е колкото впечатляващ, толкова и характерен за марката Subaru със своята уникалност. Благодарение на интелигентното управление, което следи позицията на педала на газта и променя маниера на работа на Lineartronic от класически плавен (под 65% отклонение на педала) към виртуално седемстепенен в стила на класическите автоматични механизми, неприятният ефект на „ластика” е елиминиран напълно – липсва досадният шум от неестественото несъответствие между повишаването на оборотите и увеличението на скоростта при ускорение, а водачът остава с усещането за управление на автомобил с класически автоматик или добре настроен DSG. Едновременно с това трансмисията е запазила своята ефективност (разходът е само с 0,4 л/100 км по-висок от този на версията с шестстепенна механична трансмисия), а водачът има възможност по всяко време да премине и към ръчна смяна на седемте предавки с планките на волана.

Боксерът със 147 к.с. също е преминал през сериозна модернизация и вече изпълнява изискванията на Euro 6 благодарение на сниженото чрез използване на система за рециркулация на отработилите газове с ниско налягане количество на азотните окиси. Конструктивните характеристики на машината позволяват постигане на изключително нисък център на тежестта и заедно със системата за двойно предаване на Subaru Forester осигуряват оптимално разпределение на тежестта и сцепление на колелата на двата моста. Автоматизираният режим за движение в пресечен терен X Mode е хармонизиран отлично с новата трансмисия, а активирането му с бутона пред скоростния лост дава възможност и на непрофесионалисти да се справят успешно с предизвикателствата на пресечения терен.

Добро впечатление прави добрият баланс в поведението на окачването на асфалт и извън пътя – типичните за SUV колебания на каросерията в завои с висока скорост са ограничени до минимум, а комфортът при бавно преминаване през големи и груби неравности остава на повече от прилично равнище.

Липсата на повечето на модерни електронни системи за подпомагане на водача, Subaru Forester компенсира с прегледно и грижливо изпълнено вътрешно пространство с отличен простор на всички места, обширен багажник и богато оборудване. Качеството на използваните материали прави добро впечатление за автомобил от класа, а централният дисплей с диагонал 7 цола позволява удобна работа с инфо-развлекателна система с възможност за интеграция на смартфон приложения.    

ЗАКЛЮЧЕНИЕ


Eкзотичната комбинация в силовия тракт на Subaru Forester 2.0D Lineartronic дава изключително добри резултати, които биха изненадали и най-лютите противници на CVT. Наред с добрата динамика и пословичната за марката компетентност извън пътя, японците са успели да създадат модел с отличен комфорт на возене, който хармонира добре с характера на трансмисията и се ползва с предимствата на модерния дизел по отношение на разхода.

Текст: Мирослав Николов
Снимки: Subaru

Коментари
comments powered by Disqus