Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 10% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Suzuki Ignis: Обновление за малкия гигант

03.02.2021 14:41

Зад волана на модернизирания мъник на Suzuki - вече с технология мек хибрид

Сегашното поколение на Suzuki Ignis е модел, който предизвика интереса ми още с появата си на бял свят, а след първото ми пробно шофиране с версията 4WD най-отговорно твърдя, че този автомобил е своеобразен феномен. Защото на практика това е най-малкият истински всъдеход на пазара, заедно, разбира се, с легендарната Panda 4x4 на Fiat, само че с още по-добра функционалност и по-модерна техника спрямо италианския модел. Сега Ignis се представя на пазара в обновен вариант, който се отличава с освежена външност, леко подобрени фини настройки на различни компоненти, както и 12-волтова технология мек хибрид, целяща постигането на повече ефективност, по-нисък разход на гориво и на първо място – по-ниски официални вредни емисии.

Модернизацията се разпознава от пръв поглед по оформлението на предната част – стилистичните промени са направили физиономията на мъника по-елегантна отпреди, като същевременно не са отнели от екстравагантността на излъчването. Като цяло Ignis продължава да бъде себе си – със сигурност няма да спечели конкурс за красота, но изглежда много различен от всичко станало и притежава свой самобитен характер, който го прави симпатичен. Вътрешният обем е все така изумителен за дребосък с дължина 3,70 и широчина 1,70 метра – вратите се отварят под ъгъл почти 90 градуса, качването и слизането е лесно за хора с всякаква физика (защото тук не се налага нито да се качвате в автомобила, нито да слизате някъде в ниското – просто сядате и това е всичко), а мястото за водача и спътниците му е като в модел от компактния клас. Единствено багажникът е сравнително скромен, но реално погледнато 260 литра са нелоша стойност с оглед на размерите на модела, а при сгъване на задните места се постига вместимост от 1100 литра.

Обзорът е чудесен във всички посоки, позицията на седене зад волана е много ергономична, а управлението на функциите е абсолютно еднозначно и не създава ненужни затруднения.

Време е да кажем няколко думи и за задвижването, в което все пак се крие най-сериозната еволюционна стъпка от развитието на модела. Както и досега, Ignis може да бъде поръчан единствено с атмосферен 1,2-литров бензинов мотор с четири цилиндъра, който разполага със не точно внушителните 83 к.с. и 107 Нм при 2800 об./мин. Споменатата вече опция за задвижване на четирите колела, която превръща модела в нещо наистина изключително, за наша радост продължава да бъде налична, но както и досега, тя се комбинира единствено с механична предавателна кутия. Който търси комфорта на безстепенната CVT трансмисия, ще трябва да се задоволи само с предно предаване – именно такава беше и изпробваната модификация. В интерес на истината, комбинацията двигател-трансмисия работи доста добре и се представя повече от прилично в градски условия. От Suzuki са модифицирали двигателя, който е получил по-висока степен на сгъстяване, електрическо регулиране на вала на всмукателния вал и някои оптимизации по циркулацията на масло и охладителна течност. Литиево-йонната батерия на системата мек хибрид е с капацитет 10 Ач. Какви са реалните ползи от „хибридизирането” на задвижващия тракт? Разширена функционалност на системата старт-стоп и малко по-нисък разход в градски условия. И най-вече – успешно покриване на все по-строгите еконорми в ЕС.

На пътя Ignis прави положително впечатление с по-солидното усещане от управлението и по-доброто дозиране на спирачките спрямо екземплярите отпреди фейслифта.

Текст:
Божан Бошнаков
Снимки: Божан Бошнаков

Коментари
comments powered by Disqus