Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Suzuki Vitara: Малкото голямо завръщане

16.06.2015 17:21

Новото издание на Vitara бележи началото на поредица от модели, с които японската марка възнамерява значително да засили присъствието си на европейските пазари.

За да избегнем някои недоразумения, би било добре като начало да обясним в кой точно сегмент от пазара ще се позиционира Suzuki Vitara занапред. Новият модел не е пряк наследник нито своя малък едноименен предшественик, нито на значително по-голямата и по-проходима Grand Vitara. Suzuki Vitara вече няма да бъде всъдеход в класическия смисъл на понятието – новото му амплоа го причислява към непрекъснато разрастващата се категория на малките кроувъри, изправяйки го в директна конкуренция с модели като Opel Mokka, Renault Captur и Nissan Juke. И за да бъде картината кристално ясна следва да добавим, че със своите 4,17 метра каросерийна дължина Vitara е с почти 13 сантиметра по-къса в сравнение с модела SX4 S-Cross, а разликата в междуосното разстояние е 10 см повече в полза на по-големия от двата автомобила.

Компактен отвън, просторен отвътре

Благодарение на интелигентното оползотворяване на вътрешното пространство, в действителност Suzuki Vitara се усеща приблизително също толкова просторна, колкото и SX4 S-Cross. Базовият обем на багажното отделение от 375 литра също е напълно задоволителен, а при сгъване на задната седалка стойността достига до 1120 литра. От гледна точка на ергономията мястото на водача и отлично подредено, добре се представя и новата инфо-развлекателна система, която за пръв път намира приложение в европейски модел на марката. радващо е да се отбележи, че от Suzuki са се постарали клиентът да има доста богат избор от възможности за индивидуализация както на интериорния, така и на екстериорния дизайн – в това отношение Suzuki Vitara обещава сериозен отпор срещу основните си пазарни опоненти. Независимо какво оборудване са избрали обаче, купувачите на модела засега ще се наложи да се примирят с доста посредственото качество на пластмасата, която е използвана за направата на таблото и вътрешните панели на вратите – силно се надяваме, че при едно бъдещо частично обновление този недостатък ще бъде отстранен.

Що се отнася до задвижването, подобно на SX4 S-Cross, Suzuki Vitara може да бъде поръчана с предно или с двойно предаване, а палитрата от двигатели включва два агрегата с идентичен работен обем от 1,6 литра – атмосферен бензинов мотор със 120 к.с. и 156 Нм и турбодизел, също със 120 конски сили, но със значително по-висок въртящ момент от 320 нютонметра. Бензиновият модел се куплира с петстепенна механична трансмисия, докато при дизеловия предавателната кутия е с шест предавки. През следващата година се очаква гамата да бъде разширена от нов 1,4-литров бензинов турбомотор и класически автоматик с хидравличен преобразувател на въртящия момент за бензиновия мотор, както и с първата в историята на марката трансмисия с два съединителя, която ще може да се поръча в съчетание с дизеловия двигател.

Прецизно пътно поведение

По време на първите изпитания на модела имахме възможност да натрупаме впечатления от дизеловия вариант на Vitara във върховото ниво на изпълнение GLX и екипиран със система за задвижване на четирите колела AllGrip. Въпросната технология осигурява доста добро сцепление при движение в пресечен терен, но предвид сравнително малкия клиренс, неголемия ход на окачването и липсата на допълнителни технически решения, подпомагащи излизането от трудни ситуации не това е основното предназначение на Suzuki Vitara – тук двойното предаване има за цел да гарантира сигурността при неблагоприятно сцепление не настилката, нито повече, нито по-малко. Автомобилът обаче успява да ни изненада твърде приятно с една съвсем различна черта на своя характер – водена от прецизната си кормилна уредба, Suzuki Vitara се оказва истински любител на пътищата със завои, страничното накланяне на каросерията е минимално (зад волана на практика е почти невъзможно да се усети, че това все пак е автомобил със сравнително висок център на тежестта), а поведението при спортен стил на каране остава неутрално и добре балансирано. Солидната тяга на 1,6-литровата дизелова машина и прецизното превключване на предавките също допринасят за приятния спортен привкус при шофирането на Vitara.

Suzuki Vitara се представя доста убедително и по отношение на предлаганите модерни асистиращи технологии – всички версии с двойно предаване AllGrip са серийно снабдени с радарна система за сканиране на пространството пред автомобила и функция за аварийно спиране, както и с адаптивен темпомат с избор на три варианта за поддържаната спрямо предния автомобил дистанция.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Със свеж дизайн, разнообразни възможности за индивидуализация и модерни асистиращи системи, новото Suzuki Vitara е напълно в духа на времето. Моделът изненадва приятно и с динамичното си поведение на пътя. Има какво още да се желае обаче по отношение на качеството на материалите в интериора.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Христо Петров

Коментари
comments powered by Disqus