Компанията държи короната в луксозния сегмент от 2005 г. насам, но през тази година изостава
Глобалните продажби на автомобили на марката BMW са се увеличили с 5,6% през миналия месец до 168 129 единици, но ръстът е по-слаб, отколкото на прекия конкурент Mercedes-Benz, който регистрира рекордно постижение в Китай.
Продажбите на марката през май нараснаха благодарение на силното търсене на SUV-моделите и флагманския седан Серия 7, се казва в официално изявление на BMWднес.
Доставките са нараснали със 7,5% до 37 487 автомобила в Китай и е отбелязан двуцифрен ръст в Европа.
От Mercedes в понеделник заявиха, че глобалните продажби на компанията са скочили с 13% до рекордните 170 625 единици благодарение на силното търсене на компактните автомобили и SUV моделите, като само в Китай е отбелязано нарастване от 39% до 38 271броя.
Audi, който сред премиум производителите през миналата година се нареди по продажби в света след Mercedes, сега за първи път от 2010 г. насам съобщава, че е увеличил доставките си през май с 6,7% до 164 150 автомобила, а продажбите в Китай са скочили с 5,5% до 50 002 единици.
BMW държи короната по продажбите в луксозния сегмент от 2005 г. насам, но през тази година изостава след Mercedes с петмесечни продажби от 797 457, докато Mercedes отчита 818 175 продадени автомобила . Audi е № 3 с 784 280 нови регистрации.
BMW отбелязва, че глобалните продажби на марката Mini са нараснали с 3,6% през миналия месец до 29 864 единици и ръст от 5,2% до 136 617 броя от началото на годината.
Продажбите на BMW Group през май са нараснали с 5,3% до 198 354 единици. Петмесечните нови регистрации отбелязват ръст от 5% до 935 288 автомобила.