Даниел Рикардо (Red Bull) завърши тестовете за млади пилоти в Абу Даби с нова най-бърза обиколка. Владимир Арабаджиев направи своя дебют във Формула 1 с екипа на Lotus и очаквано остана последен.
Вчера времето, с което вицешампионът в Световните серии Renault спечели първото място, бе с две десети по-слабо от това, отредило полпозишъна на Себастиан Фетел в шампионската за него Гран при на Абу Даби. Днес обаче протежето на Red Bull не само че подобри резултата на новия световен шампион, а и го направи с 1,3 секунди.
Шасито, с което Марк Уебър спечели Гран при на Унгария, изведе Рикардо начело след сутрешната сесия. Следобед победителят от основния старт на „Монца“ в GP2 Сам Бърд подобри неговия резултат с пет десети, но Рикардо си върна позицията час след старта. Йелмер Бурман (Force India) получи повреда двайсет минути преди края, прекратил сесията, но малко преди това 21-годишният австралиец отново регистрира нова най-бърза обиколка, фиксирайки хронометрите на 1:38.102.
Факт е, че условията на „Яс Марина“ днес бяха далеч по-добри от тези по време на състезателния уикенд във Формула 1, но темпото, което Рикардо зададе в едва четвъртия си ден с автомобил от Формула 1, вероятно ще му гарантира едно от титулярните места в GP2 за сезон 2011.
Жером д'Амброзио, който вчера тества за Virgin, а днес – за Renault, започна с едно завъртане, заради което и сесията бе прекратена временно, но малко преди края се пребори за второто място, изпреварвайки с четири десети Сам Бърд.
Тестовият пилот на McLaren Гари Пафет се върна зад волана на MP4-25 за първи път след февруари и завърши четвърти. Зад него остана новият тестови пилот на Ferrari Жул Бианки, който днес имаше възможност да направи няколко квалификационни тура за сметка на вчера, когато бе концентриран върху развойната дейност по автомобила на Скудерията.
Пилотът на Sauber Серджо Перес направи своя дебют за базирания в Хинвил тим с шесто място, подобрявайки в последната си обиколка постижението на Пол ди Реста. Тестовият пилот на Force India отново участва само в сутрешната сесия, като по време на следобедната за индийците кара десетият Бурман.
Пастор Малдонадо - евентуалният заместник на Нико Хюлкенберг в Williams – направи първия си тест с британския тим, след като вчера работи с HRT. По време на сутрешната сесия венецуелецът правеше аеродинамични тестове, но следобеда записа няколко квалификационни тура, отредили му осмото място. Резултатът на Малдонадо бе с три десети по-слаб от полпозишъна на Барикело този уикенд, въпреки че следобедната сесия на венецуелецът бе прекъсната заради проблем с двигателя.
Шампионът в британската Ф3 Жан-Ерик Верн изведе Toro Rosso на девета позиция. Той обаче пропусна следобедната сесия, след като трябваше да отлети за Макау, където е големият финал на сезона във Формула 3. За капак на всичко Верн имаше подобно на Малдонадо проблеми с двигателя сутринта.
Давиде Валсеки, който спечели последния старт в GP2 миналата седмица, се присъедини към екипа на HRT и подобри с цели две секунди резултата на Бруно Сена от квалификациите в Гран при на Абу Даби. Валсеки обаче допусна и една грешка, станала причина за поредния червения флаг.
Днес в Абу Даби официалният си дебют във Формула 1 направиха Луис Разия (Virgin), Йозеф Крал (HRT) и Владмир Арабаджиев (Lotus). Българинът замести Родолфо Гонзалес следобед, след като венецуелецът кара сутринта, и завърши на последна позиция. Разликата между резултатите на двамата представители на Lotus бе близо секунда и половина в полза на Гонзалес, който все пак тестваше и във вчерашния ден с екипа на Lotus. Това обаче едва ли е единствената причина за изоставането на Владо...
„Първо, искам да благодаря на Lotus за невероятната възможност, която ми предоставиха“, коментира Арабаджиев в официалния пресрилийз на Lotus. „Преживяването да карам автомобил от Формула 1 бе невероятно. Наистина първото ми излизане бе фантастично. Ускорението и спирането са феноменални. Наслаждавах се на всяка една секунда, прекарана на пистата.“
„За съжаление имах на разположение само половин ден, което не е достатъчно, за да можеш да натрупаш опит и за да започнеш да натискаш. Мисля, обаче, че се справих добре за малкото обиколки, които направих и серията червени флагове. Много често пилотите се опитват да впечатлят в подобни тестове, натискат прекалено здраво и допускат грешки. Радвам се, че аз не последвах техния пример. Цялото преживяване днес бе страхотно. За мен бе много впечатляващо да видя как работи толкова добре организиран отбор като Lotus. Благодаря на всички, които направиха деня ми толкова добър.“
габровец
Алоу,семейството,погледнете първо себе си и тогава коментирайте.Какво толкова е станало.Толкова може и това е.А може и да не е точно така.Бъдете по-толерантни...
Тати
Ей килеш! Я да си налягаш парцала, чештидам аз на теби ина купа! Пак си на опашката!
Владимир Арабаджиев
Тати може ли да му купи купа? Обещава, че за купата на България на пистата в Доброславци ще дам всичко от себе си да напием останалите пилоти в син сити и този път да успея да завърша:).