Във Финландия немският производител избра да покаже на какво е способен новият Taycan 4S
100% електрическият луксозен седан на Porsche в своята версия 4S е на снежни изпитания в Северна Европа тази зима, за да изпробва възможностите си при ниски температури и управление на лед.
Именно във Финландия Porsche избра да покаже на какво е способен новият Taycan 4S на тестовия полигон в Леви. Зад волана изпитателният инженер на производителя говори за технологиите на борда на новия ултра модерен седан със 100% електрическо задвижване.
Христиан Волфрид, инженер по развитието на Porsche, прекарва 15 седмици годишно на север от Арктическия кръг. Той овладява брилянтно управление на лед и познава екстремните условия на шофиране при такива условия. Околната тишина, свързана със затихването на шума от дебелата снежна коривка, позволи на екипите на Porsche да разработят озвучителна система, наречена Porsche Electric Sport Sound (PESS). Волфсрид говори по този въпрос въз основа на опита си зад волана на Porsche Taycan 4S: „Акустиката на автомобила е напълно различна (в сравнение с модел с двигател с вътрешно горене) със сигурност е един от най-забележителните моменти, ето защо се роди идеята за Porsche Electric Sport Sound. За водача интуицията на волана е тясно свързана с нашата акустична технология. Всъщност винаги сме били свикнали да реагираме на звуци в конвенционалните автомобили. Следователно PESS е много повече от емоционална джаджа: тя предлага реално предимство при взискателни шофьорски ситуации. "
Porsche Taycan също позволява да споделите въртящия момент между двете оси, за да подобрите шофирането си. Волфрид ентусиазирано обяснява: „Предимството на двата независимо управляеми мотора на осите е абсолютно невероятно. Сякаш имате четири педала на газта. " Той продължава: „С Taycan може да шофирате с екстремни ъгли на задвижване без проблем, защото може да прилагате въртящ момент към предния мост, когато ви е необходим, без задната ос да се включва поради централния заключващ се диференциал. Фактът, че целата задвижваща система може да се управлява по-точно, отколкото в двигател със вътрешно горене, се дължи на непосредствената и мигновена реакция на електродвигателите.
Porsche е разработил и собствени зимни гуми за Taycan. Ефективен начин да ги адаптира към характеристиките на шасито и следователно на автомобила. 100% електрическият седан също има възможност да реагира интелигентно на стила на шофиране на водача по време на автономния пробег от 600 километра. Тогава Taycan подготвя батерията и елементите на комфорт според планирания маршрут, външната температура, влажността и слънчевата радиация. И накрая, интегрирана в батерията система повишава температурата на клетките до 28 ° C, в зависимост от външната температура, за оптимална работа при силен студ, например.
Известно е, че Taycan 4S в момента е най-достъпната версия на 100% електрическия спортен седан, с начална цена от 108 632 евро с мощност до 530 к.с. и автономен пробег 407 км.