Interbrand класира 15 автомобилни бранда в годишния рейтинг „100 най-скъпи марки в света“
Британската консултантска агенция Interbrand публикува годишен рейтинг „100 най-скъпи марки в света“. Списъкът включва и 15 автомобилни марки, на първо и второ място са Toyota и Mercedes-Benz, които съответно запазиха позициите си от миналата година.
Toyota, както и през миналата година, се класира на седмо място в общата класация на компаниите с прогнозна стойност от 56 246 млрд. долара, което е с 5% повече в сравнение с година по-рано. Mercedes-Benz е на осмо място като цяло с резултат 50 823 млрд. долара (+ 5%), а BMW затваря първите три на автомобилните марки с 41 440 млрд. долара (+ 1%; 11-о място).
Honda е на четвърто място със стойност 24 422 млрд. долара (+ 3%; 21-во място), а Ford е на пето място, с цена от 14 325 млрд долара (+ 2%; 35-о място).
Заслужава да се отбележи, че най-големият годишен ръст показва Ferrari (77-о място), чиято стойност скочи с 12% до 6458 млрд. долара. Най-значимият спад обаче е регистриран от Kia (78-о място), чиято цена падна със 7% до 6428 млрд долара.
Що се отнася до лидера в основната класация г, първото място заема Apple, чиято цена е 234 241 млрд. долара. На второ място е Google с показател 161 713 млрд. долара и Amazon затваря първите три компании, оценена на 125 263 млрд. долара.