С новата Toyota Aygo японският автомобилен гигант представя на автомобилното изложение в Женева своята интерпретация на малкия автомобил, разработен съвместно с PSA.
С новата Toyota Aygo японският автомобилен гигант представя на автомобилното изложение в Женева своята интерпретация на малкия автомобил, разработен съвместно с PSA.
Новата Toyota Aygo, която паралелно с Peugeot 108 и Citroen C1 празнува световната си премиера на автомобилното изложение в Женева, дебютира много по-самоуверено от предшественика си, без разбира се да е загубила неговите типични качества. С дължината си от 3,45 мм, тя е пораснала само с 25 мм, като в същото време е станала с 5мм по-ниска, с 20 мм по-широка и демонстрира с 8 мм по-широка следа.
Новата Toyota Aygo отново се предлага с три и пет пет врати, като двете версии се различават само по графиката на прозорците. Отпред Toyota Aygo привлича погледа с Х-образните фарове с прилежащите им елементи и нова радиаторната решетка. Задната част се характеризира с високо повдигната престилка, както и с изключително издължени задни светлини. Багажния обем на Aygo се е увеличил с 29 литра и вече е 168 литра, разширена е също така и вратата на багажника.
Toyota Aygo само с един двигател
Интериорът на новата Toyota Aygo се отличава с внушителна централна конзола с интегриран сензорен екран, както и голям кръгъл скоростомер с вграден дисплей. Операционни елементи има също така и на централната конзола, както и на спиците на волана. Интериорът е освежен с елементи, цитиращи външния цвят на лаковото покритие.
Toyota Aygo се предлага в две нива на оборудване. Очакват се също много моделни издания и пакетни опции за допълнително индивидуализиране. По избор се предлага и голям сгъваем гюрук, както и различни мултимедийни компоненти със смартфон връзка.
Оборудването за безопасност на Toyota Aygo включва ABS, ESP, ограничител на скоростта и асистент при потегляне върху наклон.
Единственият двигател в новата Toyota Aygo е подобреният еднолитров трицилиндров бензинов агрегат, който генерира 69 к.с. и 95 Нм въртящ момент. Куплирането се извършва от петстепенна механична скоростна кутия или от автоматична трансмисия. Максималната скорост на Aygo е фиксирана на 160 км/ч. Колата спринтира до 100 км/ч за 14,2 секунди (автоматик: 15,5 секунди ). Средният разход на гориво е 4,1 литра (автоматик: 4,2 литра). Toyota Aygo ще стартира през лятото. Цени все още не са обявени.