Въвеждането на електрически автомобили на пазара марката ще започне от Китай
Toyota Motor Corporation (Toyota) обяви днес плановете си за популяризиране на електрическите автомобили за десетилетието 2020-2030. Стратегията за електрифициране на превозните средства на Toyota се съсредоточава върху значително ускоряване на плановете за разработване и пускане на пазара на хибридни електрически превозни средства (HEV), плъг-ин хибридни автомобили (PHEV), електрически превозни средства с батерии (BEV) и електрически превозни средства с водородни горивни клетки (FCEV).
Toyota работи за създаването на все по-добри автомобили и все по-добро общество, с мисълта да допринесе за устойчивото развитие и да създаде мобилност, която кара клиентите да се усмихнат. Решаването на екологичните предизвикателства като глобалното затопляне, замърсяването на въздуха, ограничените природни ресурси и енергийните доставки са от изключително значение за Toyota.
"Околната среда" е една от основите на развитието на продуктите на компанията, заедно с "безопасността / спокойствието" и "емоциите". Електрифицирането на превозните средства, за да са ефективни и икономични при потреблението на гориво и насърчаване използването на алтернативни горива, са абсолютно необходими решаване на текущите екологични проблеми. През октомври 2015 г. Toyota стартира Toyota Environmental Challenge 2050, чиято цел е максимално да намали отрицателното въздействие на производството и управлението на автомобили и да допринесе за реализирането на устойчиво общество. В категорията все по-добри автомобили, Toyota има за цел да намали средните емисии на CO2 от нови автомобили с 90% спрямо нивата от 2010 г. Днешното съобщение е основният стълб на средно- и дългосрочна инициатива за постигане на това предизвикателство.
Електрификация на цялата гама на Toyota и Lexus
До 2030 Toyota цели да продава повече от 5.5 милиона електрифицирани превозни средства, включително и 1 милион автомобили с нулеви емисии (електрически автомобили с батерии BEV и с водородни горивни клетки FCEV).
• Освен това до 2025 г. всеки модел в гамата на Toyota и Lexus по целия свят ще бъде или само с електрифицирано задвижване или с електрифицирана опция. Това ще бъде постигнато чрез увеличаване на броя на специализираните модели хибридни електрически автомобили (HEV), плъг-ин хибридни автомобили (PHEV), електрически автомобили с батерии (BEV) и електрически автомобили с водородни горивни клетки (FCEV) и чрез стандартизиране на електрифицираното задвижване на всички свои модели.
• В резултат броят на модели, разработени без електрифицирана версия, ще бъде сведен до нула.
Автомобили с нулеви емисии
• Toyota ще ускори популяризирането на електрическите автомобили с батерии (BEV) с повече от 10 BEV модела, които ще бъдат достъпни в световен мащаб до началото на 2020 г., започвайки от Китай, преди да влязат на други пазари - очаква се постепенно въвеждане в Япония, Индия, Съединените щати и Европа.
• Комбинацията от FCEV ще бъде разширена както за пътнически, така и за търговски автомобили през 2020-те.
Хибридни електрически и Плъг-ин електрически автомобили
• Продуктовата гама на хибридните автомобили също ще нараства, благодарение на развитието на Toyota Hybrid System II (използвана в сегашното поколение Prius и други модели); въвеждането на по-мощна версия при някои хибридни модели; разработването на по-опростени хибридни системи и въвеждането им в избрани модели, за да отговори на различните нужди на клиентите.
• Toyota също така има за цел да разшири своята гама плъг-ин хибриди (PHEV) през 2020-те години.
Батериите са ключовата технология на електрифицираните превозни средства и обикновено водят до ограничения, свързани с енергийната плътност, теглото/ купето и разходите. Тойота активно разработва батерии с твърдо вещество от следващо поколение и има за цел да комерсиализира технологията до началото на 2020 г. Освен това, Toyota и Panasonic ще започнат проучване за съвместен бизнес с автомобилни призматични батерии, за да създадат най-добрата призматична батерия в автомобилната индустрия и в крайна сметка да допринесат за популяризирането на електрифицираните автомобили не само на Toyota, но и на други производители.
Освен това Toyota има за цел да се съсредоточи върху развитието на социална инфраструктура, благоприятстваща широкото разпространение на електрифицирани превозни средства. Това включва създаването на система за подпомагане на повторното използване и рециклиране на батериите, както и подкрепа за популяризирането на зарядни станции за електрически автомобили и станции за зареждане с водород чрез активно сътрудничество с държавни органи и партньорски компании.
Тoyota е лидер в производството на автомобили, като в същото време взема предвид влиянието върху околната среда. Това е очевидно чрез въвеждането на емблематичния Prius преди 20 години, както и пускането в експлоатация на първия в света плъг-ин хибриден автомобил, Prius PHV, през 2012 г. Второто поколение Prius PHV, въведено през 2017 г. е с допълнително увеличен електрически пробег. Освен това, през 2014 г. Toyota стартира производството на първия в света сериен водороден автомобил, Mirai, който е добре възприет от клиентите в Япония, САЩ и Европа. Продажбите на електрифицирани автомобили на Toyota са достигнали повече от 11 милиона броя в света.