Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi обяви себе си за лидер в продажбите на електромобили
През 2017 г. алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi излезе на първо място в света по продажби на леки и лекотоварни автомобили, а концернът Volkswagen леко отстъпва, като победи само с общата сума заедно с камионите. През 2018 г. ситуацията се оказва същата. Френско-японският гигант продаде 10 756 875 автомобила през миналата година (+ 1,4% в сравнение с 2017 г.). Концернът Volkswagen достави на клиентите 10 834 000 нови автомобила (+ 0,9% спрямо 2017) - това е с марките MAN и Scania (общо 233 000 единици), а без тях сe получават 10 601 000 автомобила.
От Renault-Nissan-Mitsubishi заявиха, че миналата година са продали всеки девети пътнически или лекотоварен автомобил в света. Сред лидерите по продажби са моделите Renault Captur, Nissan X-Trail, Mitsubishi Eclipse Cross и Renault Clio. Последният, любопитно е, че буквално преди дни смени поколението си.
Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi обяви себе си за лидер в продажбите на електрически автомобили, като се фокусира най-вече върху популярните модели Nissan Leaf и Renault Zoe. Данни за продажбите на електрически автомобили през 2018 г. няма, количеството е посочено от концерна през вече далечната 2010 г. (724 905 единици), което през миналата година е увеличено с 34%, което дава приблизително 184 000 единици.
Бронзовият призьор Toyota Motor Corporation (включително дъщерните й марки) обяви продажбите си през 2018 г .: 10 594 000 нови автомобила (+ 2% в сравнение с 2017 г.). Те включват Lexus, Daihatsu, камиони и автобуси Hino. Последният продаде 204 000 броя , така че изваждайки ги, получаваме 10 390 000 единици.
Окончателните данни за Hyundai-KIA, GM, Ford Motor и FCA все още не са оповестени. Но още сега се знае, че нито една от тях не заплашва първите трима и няма да достигнат близо 10 млн. броя
Що се отнася до относителната динамика по марки, тогава Toyota има най-високо относително на теглоза годината, както показва Hino (+ 10,1%), при Volkswagen Group най-добра динамика показва MAN (+ 19,6%) и Seat (+ 10,5%). ). Във франко-японския алианс статистиката се разделя на три основни групи - Groupe Renault, Nissan Motor и Mitsubishi Motors, всяка от които включва няколко дъщерни марки. Mitsubishi Motors (+ 18.3%) нараства най-бързо, докато групата Renault отчита ръст от само 3,2%, а при Nissan се наблюдава спад от 2,8%.