Раждането на модела стана благодарение на ексдизайнера на Формула 1 Гордън Мъри
Легендарната британска марка за спортни автомобили TVR отново атакува пазара 2017 с един изцяло обновен модел. Раждането на модела стана благодарение на ексдизайнера на Формула 1 Гордън Мъри и инженеринговата компания Cosworth, които оказаха първа помощ той да се появи на бял свят. TVR може би отново ще носи името Griffith и ще бъде с ръчна трансмисия.
Дълго време около марката TVR цареше затишие. През годините следваха съобщения за многобройни смени на собствениците, но нови автомобили нямаше. През средата на 2015 британците отново излязоха на сцената и обявиха завръщането си през 2017. Новият TVR ще дебютира на фестивала Goodwood Revival на 8 септември 2017.
Междувременно производителят на спортни автомобили представи конкретни планове за новия модел. Още по време на Коледните празници 2015 британците изпратиха на потенциалните си клиенти първите тийзър изображения с изцяло нов облик на цвета на екстериора и ново конфигурирани джанти. На снимките се вижда спортен автомобил със странични тръби и забележителни вентилационни хриле на фланговете.
Новата снимка е пусната по случай откриването на новата серийна единица. Автомобилът ще бъде произвеждан в предприятие в близост до новия завод на Aston Martin в Сейнт Атан, Уелс, по-специално в Еб Вейл, в близост до новото пристанище. Преди време бившият собственик на TVR Николай Смоленски също е замислял завод в Уелс. Правителството на Уелс ще инвестира в съоръжението за производство на TVR, което ще осигури нови работни места за региона. Вече има 400 поръчки, които гарантират производството до 2018.
TVR залага на мощността на Cosworth и дизайна на Гордън Мъри
Собственикът на TVR Лес Едгар, който е направил състояние с компютърни игри, е привлякъл в екипа си компетентни партньори за реминисценцията на придобитата от него през 2013 марка спортни автомобили TVR. Дизайнът и техническата концепция на новите модели са поверени на ексдизайнера на Формула 1 Гордън Мъри и неговия екип. Новият TVR изглежда доста компактно, той е дълъг 4,30 и висок 1,27 м. Cosworth доставя мощните двигатели.
Атмосферният V8 двигател, с уредба за смазване със сух картер и 470 к.с. е задължителен, чиято техническа база вероятно ще е заимствана от Ford Mustang. Допълнително обновен от Cosworth той ще изстреля TVR в рамките на 4 сек до 100 км/ч и ще позволи да вдигне максимална скорост от 320 км/ч. Относно съотношение мощност/тегло той бие всички конкуренти. Той си остава двуместен с предно разположен двигател, 6-степенна механична скоростна кутия и задвижване на задните колела. Традиционно си остава с малко електроника. На борда на TVR моделите няма да има повече от ABS, това издават последните тийзър изображения.
Под одеждата от композитни материали, тежащите около 1200 кг, моделът TVR е заложил на стоманена решетъчна рама с независимо окачване. Тук именно е приложена iSteam модулната система на Мъри, стоманена рамкова в комбинация със сандвич модули, как точно изглежда показват най-новите тийзър изображения.
За пазарния старт на новия TVR е разработена специална серия с карбонова каросерия, серийните модели обаче ще бъдат в одежда от GFK. Панелите от висок клас ще бъдат модифицирани. През следващите десет години ще бъдат пуснати общо четири нови модела
400 поръчки за TVR Griffith
За първите автомобили TVR, които стъпват като купе и кабриолет, вече са направени приблизително 400 поръчки. На клиентите, които вече са платили 5000 паунда от оценения на 90 000 паунда, новият TVR беше представен при закрити врати. Един от 500-те лимитирани екземпляра на специалното издание Launch ще дебютира на пазарния старт. Новият TVR ще бъде представен пред широката общественост през септември 2017 в Гудууд. По всяка вероятност TVR ще носи старо име, защото малко преди премиерата британците вече патентоваха името Griffith, което са носили две моделни поколения на спортните автомобили TVR.