Новата версия на елегантното купе с четири врати ще се появи съвсем скоро на пазара
Съвсем наскоро стана ясно, че новият модел ще се прави в завода на VW в германския град Емден. Въпросното предприятие постепенно ще преминава към модели, базирани на новата платформа за електромобили MEB, но дотогава "в следващите няколко години" там ще се правят Arteon, Arteon Shooting Brake и Passat седан".
В Китай новото изпълнение на Arteon ще се подвизава под името CC Travel Edition. Именно от Китай са изтекли и снимките, които разкриват изцяло как ще изглежда новия VW Arteon Shooting Brake.
В сравнение със стандартния модел, Arteon Shooting Brake е дълъг 4869 мм срещу 4.865 мм, а широчината и височината са идентични - съответно 1869 мм и 1448 мм, същото важи и за междуосието от 2842 мм. На снимките интересно впечатление прави увеличения клиренс на окачването, но такава "Alltrack"-версия на Shooting Brake ще има само за китайския пазар.
Задницата тип спортно комби осигурява повече място за пътниците на втория ред и по-обширен товарен обем, без обаче да пречи на характерната линия на голямо купе.
Занапред вътрешността на Arteon ще се разграничава по-силно от Passat. След фейслифта атмосферата в интериора значително по-пълно ще отговаря на благородния характер на автомобила. Инфо-развлекателната система ще бъде от най-последно поколение (MIB3). Иначе вътрешността на Arteon и Arteon Shooting Brake ще бъде с аналогичен стил, който ще се доближава до това, което познаваме от SUV модела Touareg.
За задвижването към момента може единствено да се спекулира. Очакваните бензинови мотори са 1,5-литров TSI със 150 конски сили и двулитров TSI с 272 к.с. При дизелите сигурни изглеждат двата двулитрови варианта със 150 и 190 конски сили.
Дали Arteon Shooting Brake ще получи шестцилиндров двигател?
Упорито се говори също и за това, че VW Arteon Shooting Brake ще получи и един доста специален вариант на задвижването - и по-конкретно, има слухове, че това ще бъде единственият европейски модел, базиран на платформата MQB, който ще има шестцилиндров двигател.
Новоразработеният VR6 агрегат с три литра работен обем и принудително пълнене с два турбокомпресора ще генерира около 400 к.с. и 450 Нм. Това би бил отличен ход за разграничаването на модела от VW Passat, като въпросният агрегат звучи като смислено решение за Arteon R и дори за Golf 8 R.