Марката е пазарен лидер сред Голямата немска тройка на пазара в РФ
Председателят на Управителния съвет на Daimler Дитер Цече потвърди пред изданието Automotive News Europe по време на автомобилното изложение в Детройт, че Mercedes-Benz няма да се откаже от плановете си да произвежда автомобили в Русия, въпреки катастрофалния спад на продажбите на нови коли в страната . "Да, ние се ангажирахме с това, тъй като нашият дял на руския пазар е много важен", каза шефът на Daimler, като отбелязва, че бизнесът на Mercedes в Русия се развива много добре на фона на общото отслабване на местната икономиката.
Местното производство ще позволи на Daimler да участва в обществени поръчки. Истина е обаче, че от януари т.г. в Руската федерация е въведено ограничение: цената на новите служебни автомобили на федералните служби не може бъде над 2,5 милиона рубли (30 000 евро). А по-нискостоящите чиновници могат да се возят на коли на цена до 1 500 000 рубли (20 000 евро)
Според данните за 11-те месеца на 2015 г. (статистиката е на Асоциацията на европейския бизнес) Mercedes-Benz е пазарен лидер сред Голямата немска тройка на пазара в Русия : 38797 продадени автомобила, с пазарен дял от 2,67%. Показателят на BMW: 25,349 единици (1,74%), Audi - 23 310 нови регистрации (1,6%). Най-популярният модел с трилъчевата звезда отпред в страната е E-класата: през 2015 г. там са купени около 6500 коли (заедно с комбито CLS).
Според съобщения в медиите в Daimler все още обмислят мястото за построяване на новия завод: възможните варианти са три области: Санкт Петербург, Казан и Свердловска област. Най-вероятни са площадки около Санкт Петербург, особено след като GM освободи производствените си мощности. За това, че се провеждат преговори с Daimler спомена в края на декмври миналата година губернаторът на Северната столица -Георги Полтавченко. Вестник "Ведомости" съобщава: германците искат да придобият земята безплатно и да получат политически гаранции за връщане на инвестициите. Местните власти сега умуват и над тези изисквания на немския автомобилен производител. Не са известни някакви срокове. Руският представител на Mercedes отклонява коментар на тази тема.
На снимката: Сглобяване на C-класа, най-популярният модел на Mercedes през 2015 в света, в завода в Бремен.