Трите двигателя с общо 135 000 конски сили е еквивалентно на 180 болида от Формула 1
Смятате ли, че е възможно на суша да се движите със скорост от 1000 мили, съответно 1609 километра в час. Екипът на проекта Bloodhound SSC е уверен, че ще успее – той е разработил най-високотехнологичния автомобил в света.
Трите двигателя с общо 135 000 конски сили, което е еквивалентно на 180 болида от Формула 1, са гаранция, че те ще успеят. Преди това обаче Bloodhound SSC идва в София.
В петък, 30 септември 2016, Bloodhound SSC ще бъде в София по повод на конференцията, която SEC Lubes (националният дистрибутор на Castrol за България и страните на бивша Югославия) и Castrol организират за своите партньори и клиенти, а кулминацията на събитието ще бъде представянето на репликата на Bloodhound SSC .
Гостите на събитието в София ще са Тони Параман, член на екипа на Bloodhound SSC, Мариан Драган - мениджър продажби за Балканите на Castrol и Томаш Стражишар – управител на SEC Lubes
Това е Bloodhound SSC – Supersonic „автомобил“, задвижвaн от реактивен и ракетен двигатели, а като помощен трети двигател е използван 8-цилиндров V-образен бензинов двигател. Той потегля към поставяне на нов World Land Speed Record.
Екипът на Bloodhound си поставя огромното предизвикателството да подобри настоящия световен рекорд за скорост на суша от 763 мили в час (1228 км/ч) и да надмине границата от 1000 мили в час (1609 км/ч), този път на сухите, солени райони Hakskeenpan в Northern Cape на Южна Африка.
И както при поставянето на предишния световен рекорд, Castrol e партньорът, избран да премине границите заедно с екипа на Bloodhound.
Екипът, който стои зад този опит, е същият, поставил настоящия световен рекорд за наземна скорост през 1997 г. с Thrust SSC.
И отново в пилотската кабина, за да подобри собствения си рекорд, е RAF Wing Commander Andy Green.
Но това е много повече от историята на един мъж, решил да стане отново най-бързия човек на земята.
Става въпрос за преодоляване на чудовищни предизвикателства, намиране на решения ... преминаване на границите на технологиите.
Както Анди, така и директорът на проекта Ричард Нобъл биха искали да вдъхновят младото поколение, което ще решава проблемите на бъдещето - утрешните учени, инженери и математици. Един от основополагащите принципи на проекта Bloodhound STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) е да въодушевява хората. Вече около 6000 училища във Великобритания и Южна Африка са се регистрирали за участие в образователния проект на Bloodhound с учебни материали от една страна и с пламенни посланици от друга, като целта на последните е да помогнат на учителите да превърнат науката в нещо забавно и незабравимо.
Това е един проект, задвижван и смазван от страстта към скоростта, новаторството в науката и работа в екип. Предизвикателството към водещи университети и партньори като Castrol да решават проблеми превръща мечтите в иновации.
За да подобрят рекорда, Bloodhound ще трябва да се направи две преминавания в различни посоки на измерваното разстояние от една миля (1,6 километра) - целият опит е в рамките на един час.
На Hakskeenpan 300 души в продължение на три години са чистили 66 000 тона малки камъни на ръка.
Всичко това, за да създадат перфектната писта за нов рекорд.
Защо екипът на Bloodhound прави това - защо World Land Speed record е толкова важен според тях?
И Анди Грийн, и директорът на проекта Ричард Нобъл вече държат World Land Speed Record.
Ричард постави рекорда през 1983 г. с Thrust 2 и имаше водещата роля по проекта Thrust SSC, когато Анди премина звуковата бариера и постави настоящия рекорд през 1997.
Анди Грийн казва:
„World Land Speed Record е най-опростената, най-чиста, най-ранна форма на моторните спортове. Това е просто да бъдеш по-бърз от всеки друг в света.“
Анди Грийн и директорът на проекта Ричард Нобъл знаят, че всъщност това е преместване на границите на възможното. Ще бъде брутално, безпощадно, върховно изпитание за инженерите и работата на целия екип. Всяка част трябва да работи перфектно, всеки път.
И Ричард знае това най-добре - той е работил с Castrol, когато поставя рекорда през 1983. Когато го попитахме защо Castrol EDGE, което е нашето най-силно и най-съвременно масло днес, е избрано за маслото на проекта Bloodhound, той каза: „Ако имаше по-добро масло, повярвайте ми - аз щях да го използвам“.