Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Вановете Toyota Alphard и Vellfire с необичаен салон

27.01.2015 11:04

Първото поколение на семейния автомобил дебютира през 2002 г.

В Япония дебютираха миниванът Toyota Alphard и по-луксозната му вариация Vellfire от трето поколение. Някои елементи от каросерията (например отворите на вратите) напомнят предишната генерация, но от компанията смятат, че автомобилите за напълно нови. И наистина: във визуално отношение не са наложени никакви ограничения. Дори ако за отправна точка е послужила старата кола, силовата структура на каросерията е преобразена, да не говорим за външните панели. А какво да кажем за смяната на задното окачване? Плюс това, ще има нови и много интересни моторни модификации, както и редица нововъведения в интериора и оборудването.

Дължината на новия модел е равна на 4915–4935 мм (в зависимост от модификациите е със 75–95 мм повече в сравнение с предшественика), широчината - 1850 (+20 мм), височината- 1880–1935, а междуосието - 3000 мм (+50 мм).

Японците са подобрили здравината на каросерията, като е увеличена дебелината на някои елементи на конструкцията, като са добавени заварки  място и лепило на сглобките. Вместо торсионната греда отзад вече е монтирано независимо окачване с двойни носачи. Това е довело да подобряване на комфорта при пътуването и управлението.

Базовият мотор вече е сменен. Вместо известния четирицилиндров двигател  2,4 2AZ-FE (235 Нм) със 170 к.с. е монтиран по-новият агрегат 2,5 от фамилията 2AR-FE с променливо газоразпределение. Той генерира същия момент, както и предшественика, но мощността му е увеличена до 182 „коня”. Моторът работи в комбинация с вариатор, както с предно, така и с двойно задвижване. Вторият двигател, наследен от предшественика, е агрегатът V6 3.5 2GR-FE с 280 к.с. Но максималният въртящ момент сега вече е 344 Нм вместо 330. Той е куплиран с шестстепенна автоматична трансмисия (както за предното, така и за двойното задвижване).

Седалките на първия и на втория ред са поставени на непрекъснато релси и могат да се придвижват напред и назад на голямо разстояние (вторият ред седалки могат са се придвижват до 1160 мм). Това дава възможност за няколко варианта на разпределение на местата.

Интериорът е преработен напълно. При всички варианти се появява светодиодно осветление с три нива на яркост и превключване между 16 цвята. В нивото на оборудване Executive Lounge седалките от втори ред имат индивудиални подлакътници с масички.

Най-впечатляващата версия е хибридната, в която двойното задвижване  е реализирано чрез отделен електромотор (68 к.с., 139 Нм) на задната ос (системата E-Four). Бензиновият двигател 2,5 2AR-FXE (152 к.с., 206 Нм), работещ по цикъла Аткинсън, е комбиниран с шестстепенна автоматична трансмисия и електромотор (143 к.с., 270 Нм) на предната ос.

Сумарната мощност на хибридната задвижваща система е 197 к.с. Като буфер за съхранение на енергията е използвана никел-металхидридна батерия . Средният разход на гориво е 5,16 л/100 км.
Както и по-рано, моделът Vellfire се отличава от Alphard не само с оборудването, но и в дизайна. В техническо отношение автомобилите са еднакви. Vellfire може да бъде с предно и с двойно задвижване, както и с хибридна задвижваща система E-Four.

В Япония базовата версия Alphard струва 3 197 782 йени (24 030 евро).
Новата система за панорамно наблюдение японците определят, че била първа по рода си: водачът може да превключва между режими „прозрачен автомобил” и „поглед отстрани”. Новият асистент за самостоятелно паркиране, освен че може да кормува, но и автоматично може да спре автомобила при възникване на препятствие. Отделно работи и функция за странично наблюдение при преминаване през тесни места.

Историята


Първото поколение на минивана Toyota Alphard е в производство от 2002 до 2007 г. Автомобилът е оборудван с четирицилиндров  мотор с работен обем 2,4 (160 к.с., 195 Нм) и шестцилиндров 3,0 (220 к.с., 310 Нм), с четири- или петстепенна автоматична трансмисия (в зависимост от мотора и годината на производството), с предно или двойно задвижване.

При второто поколение (2007–2014) базовият мотор е доработен (170 к.с., 235 Нм), шестцилиндровият 3,0  отстъпва място на агрегата с работен обем 3,5 л (280 к.с., 330 Нм). Новият двигател смени и предавателната кутия – от автоматична мина на вариатор. Новите каросерии бяха много близки с предишното поколение (дори дължината не беше променена - 4840 мм), но междуосието бе увеличено от 2900 на 2950 мм.

Коментари
comments powered by Disqus