Били открити нелегални софтуерни модификации в дизеловите автомобили на марката
Американските следователи са открили потенциални нелегални софтуерни модификации в дизеловите автомобили на Mercedes-Benz, за да помогнат на превозните средства да преминат тестовете за емисиите, твърди немски вестник.
Следователите са намерили функция за управление на двигателя, наречена Slipguard, която разпознава дали автомобилът е бил тестван в лабораторни условия, пише Bild am Sonntag.
Друга функция, наречена Bit 15, изключва почистването на емисиите след 26 километра шофиране, се казва в информацията, като цитират поверителни документи.
Софтуерните приложения са помогнали за намаляване или регулиране на използването на течността AdBlue, която помага за отстраняването на вредните отработени газове, добавя Bild am Sonntag. Използването му означава, че някои дизелови двигатели на Mercedes излъчват NOx замърсители до 10 пъти по-високи от нормативно допустимите нива.
Bild am Sonntag цитира имейли от инженерите на автономния производител, които поставят под въпрос дали функциите на софтуера са законни.
Говорител на Mercedes, собственост на Daimler, отказа да коментира съдържанието на документите, като заяви, че автомобилният производител сътрудничи с властите на САЩ и е постигнал пълна конфиденциалност с Министерството на правосъдието.
Daimler е изправен пред продължаващи разследвания от страна на американските и немските органи за по-високите нива на дизеловите емисии. Той каза, че разследванията биха могли да доведат до значителни санкции и сериозни извънредни сервизни кампания.
"Органите знаят документите и от тяхна страна не е подадена жалба", каза говорителят. "Документите, достъпни на Bild, очевидно са публикувани избирателно, за да навредят на Daimler и нейните 290 000 служители".
Наблюдава се все по-голяма проверка на дизеловите автомобили, след като през септември 2015 бе открито, че Volkswagen е инсталирал софтуер на 580 000 автомобила в САЩ, което позволи да бъдат прикрити до 40 пъти законно допустимите емисии. Автомобилите разполагат със софтуер, който изключва системите за контрол на емисиите, намаляващи ефективността, по време на лабораторните тестове.