Opel стартира пилотен проект с 10 водородни автомобила, който да провери пригодността на превозните средства към реални условия на експлоатация.
За разлика от други производители, които залагат на хибридни технологии, рюселсхаймци предпочитат автомобили, задвижвани от горивнa клетка. В рамките на реален експеримент девет организации, сред които Coca-Cola, ADAC и хотелите Hilton, ще ползват услугите на няколко возила от типа HydroGen4 при изпълнение на обичайните си служебни задължения. Превозното средство от четвърто поколение, базирано на американския SUV Chevrolet Equinox, е резултат на 10-годишна развойна дейност.Ядрото на HydroGen4 се състои от 440 последователно свързани клетки, в които водородът реагира с кислород от атмосферата. Електро-химическият процес генерира електричество, а като страничен продукт се отделя вода. Поради факта, че няма горене, не се създава въглероден диоксид. Електромоторът (100 к. с.), който черпи енергия от този източник, позволява ускорение до 100 км/ч за 12 секунди и достигане на върхова скорост от 160 км/ч.
Автомобилът притежава и акумулатор с капацитет 1,8 кВ/ч, който пък съхранява спирачната енергия. Трите карбонови резервоара поемат 4,2 килограма водород, достатъчен за изминаването на 320 километра. HydroGen4 функционира успешно дори при температури под нула градуса, което според GM е едно от съществените предимства на модела спрямо предшественика на прототипа.
Кирил
Сега ако хората вземат, че се замислят какъв е механизмът за производство на водород и колко вредни емисии се отделят не само при синтезирането му, но и при превоза и съхранението. Мисля, че все още автомобилното производство е на етап екореклама.