Собствениците ще бъдат уведомени и поканени от официалните дилъри за провеждане на акцията
Компанията Volkswagen Group Rus обяви актуализация на софтуера на блока за управление на двигателя на около 43 000 автомобила на концерна, продадени в Русия за периода 2008-2015 г. и оборудвани с дизелови моториот серията EA189.
В съобщението на компанията се отбелязва, че през "препрограмиране" на софтуера трябва да преминат 25 592 за леки автомобила Volkswagen, 7012лекотоварни автомобила на марката, 3684 автомобила Skoda и 6652 коли Audi, оборудвани с дизелови двигатели с работен обем 1,6 и 2,0 литра.
"Собствениците на автомобилите ще бъдат уведомени и поканени от официалните дилъри за провеждане на сервизната кампания. Всички дейности в рамките на акцията ще се извършват безплатно. Услугата ще се осъществява на етапи и ще продължи до края на 2016 г.", се отбелязва в официалното изявление.
От пресслужбата на Volkswagen Group Rus обясняват, че в повечето случаи се изисква само актуализация на софтуера, което ще отнеме около един час. Ако се наложи монтиране на допълнително устройство и извършване на софтуерни подобрения, тази операция също ще отнеме не повече от един час.
Необходимостта от актуализирате на софтуера на Volkswagen се налага, тъй като сегашната версия на софтуера е в състояние да укрие истинските показатели на вредните емисии по време на лабораторни тестове. В същото време се подчертава, че всички автомобили, оборудвани с двигатели от серия EA189, са безопасни от техническа гледна точка и са подходящи за използване.
На 18 септември 2015 от Агенцията за защита на околната среда на САЩ обвини концерна VW, че е инсталирал софтуер в своите автомобили с дизелов двигател, който позволява укриване на верните показатели на вредните емисии.
Американските власти задължиха VW да оттегли от пазара в САЩ 500 хил. автомобила. След това автомобилният производител бе принуден да спре продажбата на редица дизелови автомобили в страната. Компанията призна, че в световен мащаб 11 милиона автомобила са оборудвани със скандалния . Междувременно веднага след това оставка подадоха шефът на концерна Мартин Винтеркорн и редица висши мениджъри, а за нов директор на VW назначиха ръководителя на Porsche - Матиас Мюлер.