Основната му задача беше разработването на софтуер за автономни автомобили
В началото на 2017 г. Volvo и Autoliv създадоха компанията Zenuity с равни дялове. Основната му задача беше разработването на софтуер за автономни автомобили . През 2018 г. Autoliv поръча разработването на автопилот на новата дъщерна фирма Veoneer и й делегира своя дял в съвместен проект с Volvo. (Hewlett Packard наскоро се присъедини към него.) Сега партньорите са решили да разделят Zenuity на две части, за да „ускорят развитието на автономните технологии“ и „да увеличат максимално потенциала за развитие“.
Днес Zenuity създаде „солидна софтуерна платформа“, която ще служи като основа за двете части на предприятието. Комерсиализацията е част от задачите на всяка половина и Volvo ще получи свои собствени канали за дистрибуция.
Пред агенция Reuters причината за „раздялата“ обяснява техническият директор на Veoneer Нишант Батра: „Volvo иска да стане лидер в областта на автономното движение и искаме ефективно да разработим системи за подпомагане на водача“. Пазарът на такива системи е много по-голям и Veoneer обслужва няколко производители.
Първата половина на Zenuity (приблизително 600 служители) ще се превърне в отделна компания под крилото на Volvo и ще продължи да разработва софтуер за автопилот, базирана в Гьотеборг и Шанхай. Втората част на Zenuity (около 200 специалисти) ще се присъедини към Veoneer, разположен в Мюнхен и Нови (Мичиган). Тя ще се съсредоточи върху усъвършенстваните системи за подпомагане на на водача (ADAS). Разделението ще приключи през третото тримесечие на 2020 г. Анализаторът Морган Стенли оценява годишната загуба на Zenuity от 50–70 млн. Долара. След разделянето, Veoneer се надява да спести 30–40 млн. долара, а Volvo - около 15 милиона долара.