Инвестицията е част от отговорностите на китайската компания Geely, която купи Volvo Cars от Ford Motor през 2010 г.
Volvo Cars избра място в Южна Каролина, за да инвестира 500 милиона долара в първия си завод в САЩ, бе съобщено вчера, с цел постигане на по-голям дял на все по-конкурентния североамерикански пазар на луксозни автомобили.
Строителството на завода ще започне през тази година в Бъркли Каунти, като производството на автомобили трябва да започне през 2018 г. и бързо да достигне 100 000 автомобила годишно, се казва в официално изявление на Volvo.
Инвестицията е част от отговорностите на китайската компания Geely, която купи Volvo Cars от Ford Motor през 2010 г., за да възстанови марката, която беше изпаднала във финансова криза.
„Това е ясен знак за ангажимента ни към възраждането на нашия бизнес в САЩ”, заяви изпълнителният директор на Volvo Хакан Самюелсън.
„Това наше действие е в съответствие с нарастването на конкуренцията на пазара в Северна Америка при луксозните автомобили”.
Много от конкурентите избраха Мексико, където да построят свои мощности заради по-ниското заплащане на нискоквалифицираната работна ръка и близостта до Съединените щати, както и зоните за свободна търговия по море.
Като цяло, производственият капацитет в Северна Америка ще се увеличи с повече от 10% за период от пет години, за да достигне 19 600 000 леки автомобила през 2020 г., сочат прогнозите на WardsAuto, с по-висока печалба благодарение на инвестициите в строителството на нови мощности.
Немските компании Audi, BMW и Mercedes-Benz са сред премиум автомобилните производители, които наскоро обявиха нови производствени мощности в региона.
Под шапката на китайската Geely Volvo активизира инвестициите в разширяване на моделната гама и изгради две китайски фабрики за да замени двете по-стари европейски предприятия.
В Съединените щати, където продажбите на марката паднаха с 8% до 56 000 автомобила през миналата година, инвестицията в производството ще е от ключово значение в средносрочен план за постигане на 100 000 доставки годишно.
Volvo също се изправя пред трудна конкуренция в САЩ в резултат на възраждащите се марки Lincoln и Cadillac, като компаниите-майки Ford и General Motors инвестират общо 14,50 милиарда щатски долара, за да обновят техните моделни гами.
Самюелсън подчерта по-строгите условия на пазара в САЩ, като същевременно изтъкна, че това няма да осуети плановете на Volvo. "Ние имаме премиум марка, която е много различна", подчерта той.
Първоначално Мексико също беше в разширения списък на Volvo, но изборът за новия завод в крайна сметка се падна върху Южна Каролина, каза той.
Транспортните връзки, включително достъпът да пристанище, са сред решаващите съображения, които в крайна сметка натежаха в полза на САЩ, посочиха от автомобилния производител.
„Логистиката беше един от най-важните фактори за предприятието, което ще внасят големи количества на части и износ на някои превозни средства, каза Самюелсън, като добави, че синдикалното представителство „не е релевантен фактор”.
Според молбата за избор на Бъркли Каунти в новата фабрика първоначално ще бъдат открити нови 2000 работни места.
От Volvo отказаха да коментират по-дългосрочни цели за производството, но заявиха, че в крайна сметка планират да наемат най-много 4000 работници, което предполага в началотогодишно производство от 100 000 автомобила, а при следванена плановете за продажби в Щатите, производството може да бъде удвоено.