Прототипът S60 Polestar ще бъде звездата на Volvo по време на автосалона в Лос Анджелис. Все още няма информация за евентуалното му серийно производство.
Volvo S60 Polestar, който дебютира още това лято, се отличава от стандартния модел по новия бодикит, спортното окачване с амортисьори на Ohlins, 19-цоловите Polestar колела и високоефективната спирачна система на Brembo с шестбутални апарати и 380-милиметрови дискове.
Сериозно внимание е тоделено и на двигателя. Шестцилиндровият Т6 мотор на Volvo е оборудван с турбокомресор на Garret, нови биели и изпускателна система на Ferrita от неръдждаема стомана. Главата и по-специално горивните камери са преработени също, в резултат на което максималната мощност достига 508 к.с. при 6500 об./мин, а пиковият въртящ момент от 575 Нм е наличен при 7100 об./мин.
За силовото предаване отговарят подсилената шестстепенна механична трансмисия с по-къси предавателни числа и четвъртата генерация Haldex системата за задвижване на четирите колела. Тази комбинация позволява спринт от място до 100 км/ч за 3,9 секунди при максимална скорост от над 300 км/ч.
За съжаление шведите все още остават безмълвни относно серийното производство на S60 Polestar.