С тегло над два тона и бензинови V8-двигатели с над 300 к. с., Jeep Grand Cherokee, Range Rover Sport и Volvo XC 90 могат да бъдат наречени всякак, но не и дискретни. Като при това техните възможности съвсем не се изчерпват с напускането на асфалтираните
Нещата нерядко стоят по обратен на рационалния начин... Например при Jeep Grand Cherokee 5.7 Hemi Limited, Range Rover Sport V8 SE и Volvo XC 90 V8 Executive гърмът идва преди светкавицата... При движение през лек офроуд и трите автомобила се чувствак като у дома си като не пропускат да напомнят за потенциала си с изобилие от осемцилиндров рев и пушилка изпод четирите колела.
Най-лесно с изпитанията извън пътя съвсем закономерно се справя Range Rover Sport. С помощта на един-единствен превключвател на централната конзола водачът може да избира между пет различни програми, които в зависимост от характера на настилката променят изцяло настройките на различните системи, свързани със задвижването. Така на регулиране понадлежат характеристиките на софтуера за управление на двигателя, сервоусилвателя на волана, настройката на автоматичната трансмисия, действието на централния и задния диференциал, както и твърдостта и клиренса на пневматичното окачване. Благодарение на системата Terrain Response този Range реагира като добре обучен командос, незасвисимо от трудността на ситуацията.
Grand Cherokee не е последовател на аскетичния Rubicon
Срещу този звездопад от високи технологии, Jeep изглежда почти неврачен, но това не му пречи благорадение на своята система за пълноприводно задвижване Quadra Drive II да се придвижва смело напред дори и през особено трудно достъпни местности. С положителност внушителното тегло и големите размери на Grand Cherokee не го превръщат в морален наследник на Rubicon-Eroberer, обаче моделът не е лишен и от функции като понижаващ режим на трансмисията, напречни блокажи на двата моста и деактивиране на системата ESP и т.н. – този автомобчил следва Range Rover плътно по петите.
За сметка на това, Volvo XC 90 определено предпочита асфалта. Факт, той е достатъчно добре съоръжен за каране по утъпкан черен път, все пак моделът е снабден с двойно предаване, работещо на Haldex-съединител, но с това и се изчервпа арсенала от оръжия за движение през тежки терени. При рязко потегляне дори се стига до леко прибуксуване от страна на предните колела, докато системата пренасочи съответната част от въртящия момент към дзадния мост. Това се случва както извън, така и на пътя, но за сметка на това 315-те конски сили катапултират елегантния автомобил за 8,4 секунди от място до 100 км/ч.