Промените няма да имат само визуален характер, под капака на новия модел също се очакват изненади
Jaguar XJ като модел X351 е на пазара от 2010 насам, 2015 е време луксозният седан да бъде обновен. Промените в модела 2016 няма да имат само визуален характер, под капака на новия Jaguar XJ също се очакват изненади.
Трилитровият V6 в новия Jaguar XJ става по-мощен
Освен това 3,0-литровият V6 идва с Eвро 6 стандарт. Той отвръща на това с по-голяма мощност и по-нисък разход. Трилитровият агрегат генерира в новия модел 300 вместо 275 к.с. и завърта коляновия вал със 700 Нм вместо с 600 Нм. Това му позволява да спринтира само за 6,2 секунди от нула до 100. Емисиите CO2 също са редуцирани с 10г на км и сега са 149г/км.
Докато V6-дизеловият двигател на Jaguar XJ се куплира само с автоматична трансмисия в комбинация със задно задвижване, трилитровият компресорен V6 е със задвижване на всички колела. За разлика от това, неговата мощност няма да бъде променена в модела на 2016. Както и преди, V6 бензиновият двигател разполага с 340 к.с. и като всеки друг вариант на двигателя е в комбинация с осемстепенна автоматична трансмисия на ZF. Jaguar предлага за топ двигател на XJR 5,0-литровия компресорен V8 с 550 к.с. и 680 Нм въртящ момент. И при Jaguar XJR ще има само задно задвижване.
Към известните варианти на оборудване Luxury (само с V6 Diesel), Premium Luxury, Portfolio и XJR се присъединиха и Jaguar XJ R-Sport и XJ Autobiography.
Ново оборудване за R-Sport и Autobiography
XJ R Sport се характеризира с типични прагове на вратите, преден сплитер от три части, заден спойлер и странични въздухозаборници. Мрежата в радиаторната решетка и контурите на стъклата са в лъскаво черно. 20-цоловите алуминиеви джанти допълват екстериора. В интериора на XJ "R-Sport", Jaguar е заложил на спортни седалки, специален спортен волан и лайсни на праговете, освен това има и люк на покрива и панели облицовани в черно.
Оборудването Jaguar XJ Autobiography го има само при моделите с дълго междуосие, където се открояват хромираните въздухозаборници и 20 цоловите алуминиеви джанти. Интериорът блести с уникалната си гравюра Autobiography, седалки от капитонирана полуанилинова кожа с контрастиращи шевове, облицован в кожа таван и дъбови дървени инкрустации. Вентилационните отвори, декоративните лайсни на багажното отделение и осветените прагове на вратите са изработени от неръждаема стомана.
Електромеханично кормило на борда на новия Jaguar XJ
За първи път, новият Jaguar XJ разполага с електромеханично сервоуправление EPAS. Тази система не само, че редуцира разхода на гориво до 3%, тя филтрира неравностите по пътното платно и очакваните промени в температурите.
За по-голям комфорт и повече забавления, Jaguar е оборудвал XJ с новата премийна инфотейнмънт система InControl Touch Pro. Тя разполага с 60-GB твърд диск и може да се управлява с помощта на капацитивен сензорен екран с диаметър 8 инча. Както и при смартфона, стартовата страница позволява да бъде персонализирана. Освен това, водачът може да управлява Инфотейнмънт системата посредством жестове и с докосване. Заедно с тази система, Jaguar е ревизирал и навигацията. На борда има свободно конфигурируеми 12.3 инчов TFT дисплей. Маршрутът може да бъде прехвърлен през App, офлайн на домашния компютър. Функцията "Commute Mode" / "пътуване до работното място" запаметява ежедневното пътуване до работното място и предлага алтернативен маршрут при задръствания. Функцията Approach Mode показва интерактивен 360-градусов изглед на крайната точка, при приближаване на дестинацията до 200 метра.
USB кабел осъществява връзката на инфотейнмънт системата с Apple и Android смартфони. На смартфона може да се идентифицира настоящото местонахождение или количеството гориво в резервоара. Новият Jaguar XJ действа и като Wi-Fi хотспот до осем външни устройства. В случай на кражба, XJ позволява да бъде локализиран, ако въздушната възглавница се задейства, XJ автоматично уведомява службите за спешна помощ и предава GPS позицията на автомобила. Само с натискане на един бутон може ръчно да се избере телефонния номер за спешни случаи.
Леки визуални доработки
Новият Jaguar XJ, предлага също така голямо разнообразие от системи за подпомагане на водача. Те включват тракшън контрол All-Surface Progress Control, разпознаване на пътните знаци, адаптивен круиз контрол (ACC) с асистент за задръствания, предпазна система за мъртвия ъгъл, парк троник и камера за заден ход.
Новият Jaguar XJ веднага се припознава по ново конфигурираните напълно LED фарове (с включена функция за завой и дълги светлини), освен това по разширената и донякъде вертикално изправената радиаторна решетка. Хромираните елементи на външните въздухозаборници правят визията още по неповторима, това включва и LED дневни светлини, които действат и като мигачи.
Леки модификации могат да се видят и на задната броня, която е в черен гланц и елегантна хромирана лайсна. Нови LED задни светлини и накрайници на изпускателната система в овална форма завършват визията на кърмата.