Германската марка празнува световна премиера на новия кросоувър на 29 август 2017 г.
Третото поколение на Porsche Cayenne е в началото на жизнения си цикъл. Новото издание на този успешен модел, който отбеляза повече от 760 000 продажби от 2002 г. насам, претърпява сложна и предизвикателна поредица от изпитания. Направени навсякъде по света и при екстремни условия, тестовете гарантират, че SUV-ът отговаря на най-високите изисквания за качество, определени от Porsche. При условия, вариращи от минус 45 градуса до плюс 50 градуса, прототипите и предсерийните автомобили са изминали общо около 4,4 млн. км по време на тестове.
Porsche празнува световна премиера на новия Cayenne на 29 август 2017 г. Автомобилът е изцяло реконструиран. Задвижването, шасито, и управление са доработени, за да увеличат допълнително степенна наспортно преживяване и комфорта по време на движение. Основната цел на сложния процес на тестване е постигане на перфектен баланс между многобройните компоненти, някои от които са разработени специално за Cayenne. За новото поколение на Cayenne – с вътрешнозаводски индекс E3 в рамките на Porsche - този процес започна през 2014 г. с двигатели, които се изпитват продължително и до днес с прототипи и предсерийни автомобили. Освен това към все по-точните виртуални симулации, изпитването в реални условия е високо ценено в Porsche и оформя крайната оценка за всеки нов модел, произведен от марката на спортни автомобили, базирана в Щутгарт.
Цялостното изпитване на автомобила се извършва с цел да бъде хармонизирано взаимодействието на всички отделни компоненти и да бъде тествана оперативната стабилност и функционалност според изискванията на самия клиент. Целта винаги е да отговори на най-високите изисквания за качество на Porsche. По-конкретно, този процес включва тежки тестове за издръжливост на хидравличното окачване, използване на съоръжения за хидравлично тестване, които осъществяват изкуствени вибрации както на шасито, така и на каросерията. Тестовете обхващат и реални изпитания за оперативна стабилност и офроуд управление в тестовия център на Porsche, базиран във Вайсах или на по време на тестове за издръжливост в и извън изпитателната зона. Експлоатацията на автомобила се симулира при такива условия, които са толкова трудни, че едва някога ще възникнат при реално управление, след като автомобилът вече стане собственост на клиента. При всекидневни условия в градския трафик, по селски пътища и по магистрали автомобилите изминават до 240 000 км в рамките на изпитателна серия в продължение на няколко месеца.
За да бъдат симулирани екстремни натоварвания, прототипите на новия Cayenne се тестват по целия свят, включително и на състезателни писти, традиционно използвани от Porsche, където изпитват всичките си модели: в Германия се използват пистата Хокенхайм и особено предизвикателната Северна дъга на Нюрбургринг. В Италия тестовите автомобили се пускат на продължителни изпитания на дългата 12,6 км високоскоростна писта Нардо. Материалите, сензорите и електрониката трябва да докажат своето качество и издръжливост при различни климатични условия - до плюс 50 градуса по Целзий в пясъчните дюни на Дубай (ОАЕ) и по прашните склонове на Долината на смъртта y (САЩ), както и до минус 45 градуса по Целзий на лед и сняг в Аляска (САЩ). Третото поколение на Cayenne също трябва да издържи на трафика при непрекъснато спиране и потегляне в горещите и влажни условия из китайските градове, професионалните състезателни писти в Швеция, Финландия и Испания, командировано на най-тежки офроуд тестове в Южна Африка, Япония и Нова Зеландия.