Бордовото зарядно устройство съдържа канцерогенен тежък метал - кадмий
Случилото се с "дизелгейт " и "усуканите емисии" все още не е забравено, а концернът Volkswagen отново е застрашен от свой "електрогейт". За щастие, става дума за много по-малък мащаб. Този път автомобилният гигант не мами никого, но страда от небрежен доставчик на компоненти. Но това не го освобождава от тежестта на проблема, което би могло да доведе до отзоваване на 124 000 електромобила на концерна в Европа (сроковете и последователността на отзоваването се обсъждат сега). Както се оказа, тяхното бордово зарядно устройство съдържа канцерогенен тежък метал - кадмий.
Проблемът се отнася до моделите с батерие на Volkswagen, от e-Golf до Passat GTE, включително и plug-in хибридите на марките Audi и Porsche.
Концернът т съобщи, че в документите на доставчика не се споменава за кадмий, свързан със злополучния компонент. Въпреки това, според вътрешно разследване, детайлите с токсичния метал в продължение на шест години отиват към конвейера.
Миналия месец Volkswagen Group изпрати писмо на Федералния департамент за моторни превозни средства (KBA), в което се посочва, че зарядните устройства, монтирани на електрически автомобили и хибридни модели на концерна, съдържат 0,008 г кадмий. Това не представлява опасност за собствениците, защото е в детайл, който е скрит в здрав корпус на зарядното устройство. Но този химически елемент може да доведе до замърсяване на околната среда или увреждане на здравето, ако автомобилът бъде изхвърлен неправилно. След като елементът беше открит, концернът спря производството на всички електрически автомобили, смениха доставчика на частите и възстановиха производството с нова част, която вече не съдържа кадмий. Сега KBA, според Wirtschafts Woche, настоява VW да изтегли вече произведените автомобили с тази част и да ги смени с друга.