До средата на февруари са издадени 437 273 оферти за почти 8 млрд. долара за компенсации
Volkswagen Group съхранява близо 300 000 автомобила, които бяха обратно изкупени от собствениците си в 37 защитени складови района в Съединените щати.
Временните паркинги на VW включват затворен крайградски футболен стадион в Детройт, бивша мелница в Минесота и слънчовъглено гробище в пустинята край Виктовил, Калифорния.
Говорител на VW Жанин Джиниван каза, че автомобилите се съхраняват временно.
Те са "поддържани по рутинен начин, гарантиращ дългосрочната им функционалност и качество, така че те да могат да бъдат върнати на пазара или да бъдат изнесени, след като регулаторните органи на САЩ одобрят подходящи изменения на емисиите", подчерта тя.
Като цяло VW се съгласи да похарчи повече от 25 млрд. щатски долара в САЩ за искове от собственици, регулатори на околната среда, щатните власти и дилъри и предложи да изкупи обратно около 500 000 замърсяващи американски автомобила. Изкупуването ще продължи до края на 2019 г.
Съдебната документация посочва, че до 31 декември компанията Volkswagen е изкупила обратно 335 000 дизелови автомобила, препродала е 13 000 и е ликвидирала около 28 000 коли. Към края на миналата година VW съхранява 294 000 автомобила в цялата страна.
VW трябва да купи обратно или да спре от движение 85% от автомобилите, които до юни 2019 г. бяха установени с по-високи вредни емисии.
През февруари немският производител заяви, че е ремонтирал или ликвидирал близо 83% от определените автомобили и очаква скоро да постигне крайната цел.
До средата на февруари VW вече е издала 437 273 оферти, предлагащи почти 8 млрд. долара за компенсации и обратно изкупуване.
През април 2017 г. Volkswagen Group бе осъден на тригодишна пробация, след като се призна за виновен за три вида престъпления и плати 4,3 милиарда долара за федерални наказания. Автомобилната компания през септември 2015 г. допусна да заобиколи системата за контрол на емисиите в дизеловите автомобили в САЩ, продавани от 2009 г. насам, което доведе до оставката на главния изпълнителен директор на компанията Мартин Винтеркорн.