Yamaha конструира за Toyota водороден V8 мотор с вътрешно горене
В края на 2021 г. Toyota създаде съюз с японски партньори по темата за Е-горивата. Сега партньорът от алианса Yamaha представя захранван с водород V8 двигател.
Въпреки че Toyota, подобно на много други производители на автомобили, сега използва акумулаторни електрически задвижвания, тя държи отворени и други алтернативи. За тази цел през ноември 2021 г. автомобилният производител основа съюз, в който партньори са Mazda, Subaru и мотоциклетните фирми Kawasaki и Yamaha.
Преобразувана бензинова база
Партньорът от алианса Yamaha вече представи първия резултат от младото сътрудничество. По заявка на Toyota производителят на мотоциклети е разработил V8 двигател с вътрешно горене, който работи с водород като гориво. Петлитровият мотор е базиран на 5,0-литровия V8 от луксозното спортно купе Lexus RC F. За да използва за гориво водород, наред с други неща, Yamaha модифицира системата за впръскване и адаптира главите на цилиндрите и всмукателния колектор. Обявеният резултат е, че водородният V8 генерира до 450 к.с. при 6800 об./мин и максимален въртящ момент от 540 Нм при 3600 об./мин. За бензиновата версия в Lexus японците посочват 464 к.с. при 7100 об./мин и 520 Нм при 4800 об./мин.
ф„Работим за постигане на въглероден неутралност до 2050 г.“, каза Йошихиро Хидака, президент на Yamaha Motor. „В същото време „мотор“ е част от името на нашата компания и ние изпитваме голяма страст към двигателя с вътрешно горене. Водородните двигатели имат потенциала да бъдат неутрални по отношение на CO2, като същевременно поддържат жива нашата страст към двигателя с вътрешно горене.“
Водородният двигател с вътрешно горене не само работи без емисии на CO2, но също така предлага голям потенциал. Изгарянето е по-бързо, отколкото при сравними бензинови мотори, което води до значително по-добра реакция на двигателя. Освен това вибрациите се намаляват – изживяването при шофиране и обратната връзка с автомобила се подобряват и се запазва отличителният звук на двигателя с вътрешно горене.
Японците все още не са разкрили къде ще се използва новият водороден V8. Най-вероятно е той да направи своя дебют в състезателен автомобил. Самата Toyota вече е трансформирала трицилиндров турбодвигател в Yaris GR за работа с водород. Представяме този модел в нашата галерия.
Заключение
Yamaha представи V8 двигател, захранван с водород и разработен за Toyota. Осемцилиндровият мотор осигурява 450 к.с. и е CO2 неутрален.
Текст: Ули Бауман
Снимки: Yamaha, Toyota