Концернът очаква значителен спад в оперативната печалба за цялата 2015 година
Германският автомобилен производител Volkswagen представи финансовите си резултати за третото тримесечие на тази година. Това е първият отчет на втория по големина автомобилен производител в света след "дизеловия скандал, предизвикан от манипулациите на концерна със софтуера, който фалшифицира действителните показатели на вредните емисии.
Оперативната загуба на Volkswagen през третото тримесечие е в размер на 3,48 милиарда евро срещу печалба от 3,23 милиарда евро през същия период на миналата година. Показателят превишена прогнозите на анализаторите, които очакваха, че той ще бъде 3,3 милиарда евро. Загубата е резултат от "дизеловия скандал", тъй като концернът трябваше незабавно да задели 6,7 милиарда евро за отстраняване на измамния софтуер в над 11 млн. автомобила в целия свят с дизелови двигатели.Чистата загуба на акционерите на автомобилния производител възлиза на 1,73 милиарда евро срещу печалба от 2,93 милиарда евро година по-рано.
VW очаква значителен спад в оперативната печалба за цялата 2015 година. При това VW прогнозира, че приходите на компанията през 2015 г. ще се увеличат с 4% в сравнение с 2014 година.
Приходите на компанията в периода юли-септември възлизат на 51,49 милиарда евро в сравнение с 48,91 милиарда евро за тримесечието на миналата година. Въпреки загубите в края на тримесечието, акциите на VW акции на фондовата борса в сряда нараснаха 1,25%.
Концернът Volkswagen е уверен, че натрупаната ликвидност ще му помогне да се измъкне от сегашната криза. Паричната маса на VW в края на юни от 21,5 милиарда евро е нараснала до 27,76 милиарда евро в края на септември. "Това ще ни помогне да преодолеем трудната ситуация", каза главният финансов директор на VW Франк Витер. Експертите смятат, че разходите на VW, свързани със скандала, от 6,5 млрд. ще достигнат 34 милиарда евро.
В понеделник, 26 октомври, Bloomberg публикува статистика за продажбите на нови автомобили на големите производители в света за първите девет месеца. Според нея немският концерн загуби титлата си на световен лидер по отношение на продажбите, която получи през първата половина на тази година : отново на първо място излезе японската компания Toyota. През първите девет месеца на 2015 г. японците са продали 7,49 милиона коли, докато VW отчете 7,43 млн. нови регистрации.