Междувременно концернът FCA ( Fiat Chrysler Automobiles) отказа да продаде правата на това име
Немската компания Audi планираше да използа наименованието Q2 за своя нов компактен кросоувър , който трябва да дебютира на един от световните автомобилни салони през 2016 г. Междувременно концернът FCA ( Fiat Chrysler Automobiles) отказа да продаде правата на използването на това име, съобщава Car. В резултат на това Audi ще представи бъдещият модел на световните пазари под името Q1.
От немската компания заявиха, че автомобилът ще бъде построен на същата платформа като A1. По неофициални данни в стандартните версии на Q1 ще се предлагат с три варианта на бензинови мотори – 1,4-литров и 140 конски сили, 1,8-литров със 180 к.с. и 2,0-литров с 230 конски сили. Дизеловата гама ще бъде представена от 2,0-литрови агрегати с мощност 150 и 184 к.с.
Audi Q1 ще получи и „гореща” версия RS. Автомобилът ще бъде оборудван с 2,0-литров четирицилиндров мотор с принудително пълнене, който ще развива до 300 конски сили. Както съобщи по-рано шефът на компанията Руперт Щадлер, Q1 е част от общата стратегия за кросоувърите и негов ключов елемент. Външният вид на Audi Q1 можем да съдим по концепта Crosslane Coupe, който бе показан за първи път в Париж през есента на 2012 г.
На свой ред серийната версия на компактния кросоувър на базата на Audi TT, която трябваше да се нарича Q4, вече е преименувана в TTQ, както вече писахме. Автомобилът ще се появи на пазара през 2017 г. На пазара той ще стане пряк конкурент на м Range Rover Evoque, Porsche Macan и BMW X4 .
Прототипът на новия модел за първи път бе демонстриран на мотор шоуто в Пекин. Със своите габарити автомобилът ще бъде сходен със серийния Q3. Под капака на TT offroad concept ще бъде монтирана хибридна задвижваща система, която се състои от 2,0-литров бензинов мотор TFSI и два електромотора. Сумарната мощност възлиза на 408 к. с. и 650 Нм въртящ момент. Ускоряването от място до 100 км/ч е 5,2 секунди, сочи фирменият каталог. При това концептуалният модел заявява рекордни показатели по икономиност. Средният разход на гориво в смесен цикъл на управление не надвишава 1,9 литра на изминати 100 километра.