Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Chevrolet Captiva

Концепцията на този SUV с пет до седем места сама по себе си не е никак лоша, но моделът има известни проблеми с качеството.

Предлаганият от септември 2006 година SUV на Chevrolet е технологичен аналог на Opel Antara, но поради по-голямата си каросерийна дължина предлага повече вътрешен простор и вариант за монтиране на трети ред седалки. В рамките на фейслифта от май 2011 година Chevrolet Captiva получи оптимизирани двигатели и значително по-сполучлива настройка на ходовата част. По-слабите модели са само с предно, а по-мощните – с двойно предаване. Големият проблем на модела при покупка втора ръка е обстоятелството, че при прегледите на Dekra той показва по-чести от средното за класа равнище повреди в областта на почти всички възли и агрегати.

Двигател: С два бензинови и един дизелов двигател, моторната палитра на Chevrolet Captiva изглежда доста прегледна, но истински препоръчителен е единствено дизеловият вариант. В сравнение със слабоватия базов бензин (136 к.), който допреди фейслифта се предлагаше и във вариант на газ, 2.0 D със 150 к.с. изглежда едва ли не пъргав. 3,2-литровият бензинов V6 с 230 к.с. и серийна автоматична трансмисия определено е по-темпераментен, но е плашещо лаком за гориво. При частичното обновление на модела всички двигатели станаха по-мощни, но и по-ефективни, а турбодизелът с увеличен до 2,2 литра работен обем вече е наличен във варианти със 163 (2WD) и 184 к.с. (4WD).

Каросерия: Багажникът (465 до 1580 л) побира значително повече, отколкото този на Opel Antara (420 до 1420 л), а от версията LT е наличен и трети ред седалки, които обаче са използваеми само от деца.

Изработка: Не всички материали в интериора изглеждат много качествени, но са издръжливи, изработката също е достатъчно солидна.

Безопасност: Преди фейслифта базовото ниво LS нямаше ESP, спирачките също бяха доста слаби. Междувременно тези недостатъци бяха отстранени, а пълният комплект въздушни възглавници е серийно на борда.

Ходова част: При моделите от 2011 година насам пътното поведение стана значително по-прецизно, което не се е отразило негативно на комфорта. В моделите от първата серия на Chevrolet Captiva спирачките, амортисьорите и най-вече носачите на окачването изглеждат силно претоварени от теглото на автомобила.

Кой двигател ви препоръчваме

Без значение дали купувате модела нов или втора ръка, препоръчителен е единствено дизеловият двигател, като трябва да се отбележи, че 2.0 D със 150 к.с. от самото начало е екипиран с филтър за твърди частици. След фейслифта вариантът 2.2 D може да се похвали не само с повече темперамент, но и със значително по-нисък разход на гориво. Четирицилиндровият бензинов двигател работи грубо и е твърде слаб, така че известен смисъл да се поинтересувате от него би имало единствено от икономически съображения, и то само що се отнася до версията му на газ. 3,2-литровият V6 не е препоръчителна инвестиция.

Спецификации на двигателите на Chevrolet Captiva
От коя година да е моделът

При моделите от първата серия на Chevrolet Captiva окачването видимо е претоварено от теглото на автомобила и показва много дефекти, като този проблем е решен едва при фейслифта. Същото важи и за палитрата от двигатели: от 2011 година те са по-темпераментни, но и по-икономични. Затова който може да си позволи по-високите цени, категорично трябва да търси автомобил, произведен след 2011 година.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Базовото ниво LS до 2011 година няма ESP, климатроникът и третият ред седалки стават стандарт от Family Edition. Двойното предаване и други интересни детайли като кожени тапицерии и 18-цолови колела може да намерите от версията LT нагоре, но тук и цените стават по-високи.

Каква е цената

Цените за Chevrolet Captiva 2.0 D от първата генерация започват от около 9000 евро. С около 6000 евро повече ще трябва да платите за модел след фейслифта.

Цени на Chevrolet Captiva в Германия
Колко е надежден

Експертите на Dekra твърдят следното: Произвежданият в Южна Корея модел използва обща технологична платформа с Opel Antara и за съжаление има същите недостатъци, както своя германски събрат. Chevrolet Captiva се представя на по-лошо от средното за класа равнище при проверките на почти всички възли и агрегати. Спирачките и окачването не успяват да се справят добре с високото тегло на автомобила, поради което задължително трябва да бъдете особено внимателни за проблеми в тези две области.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (по-зле от средното ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари
comments powered by Disqus