Наследникът на Hyundai Atos се предлага на германския пазар от 2008 година и с дължината си от 3,56 метра се числи към групата на градките миниавтомобили
Последното обновяване на малкия корейски модел бе извършено през 2011 година, когато в гамата на Hyundai i10 бяха добавени по-ефективни задвижващи агрегати, а външността се сдоби с по-привлекателни форми
Двигател: Бензиновите и дизеловите двигатели на модела са класически редови четирицилиндрови конструкции, като дизелът бе отстранен от гамата при модернизацията през 2010 година. Бензиновите версии предлагат работен обем 1,1 и 1,2 литра (мощност от 69 и 86 к.с. срещу 67 и 78 к.с. преди фейслифта)
Каросерия: Hyundai i10 се предлага само във вариант с четири врати, поради което възможностите за избор са доста ограничени. Багажното пространство побира само 225 литра, но сгъването на задния ред седалки го увеличава до по-подходящата за седмичните покупки стойност от 925 литра. Базовото оборудване е доста скромно, поради което е добре да потърсите поне версия Style, при която серийни са както електрозадвижваните механизми на прозорците, така и аудиосистемата със CD-плейър и централното заключване с дистанционно управление. Климатичната инсталация никога не е предлагана серийно при този модел
Изработка: Малкият южнокорейски модел се числи към изключително добре изпълнените автомобили от този клас на пазара, което не пречи базовата му версия да изглежда доста постна. Пти ниво Style нещата започват да изглеждат доста по-различно благодарение на цветните пластмасови елементи, внасящи свежест в интериора
Безопасност: В тестовете Euro NCAP безопасността на Hyundai i10 е оценена с четири от пет звезди, но в тестовете на ams резултатите от работата на спирачната система не са особено убедителни. При сравнителните тестове през 2011 година моделът показва спирачен път над 40 метра при скорост от 100 км/ч, което определено не е приемливо в днешно време – особено при положение, че тестовият модел е оборудван с предлаганите срещу доплащане задни дискови спирачки. И до днес системата ESP и страничните въздушни завеси са част от допълнителното оборудване на модела, поради което не се срещат при всички употребявани екземпляри – добре е да проверите за наличието им преди покупката
Ходова част: Поведението на пътя на Hyundai i10 е далеч от спортната динамика и основен виновник за това е твърде индиректното управление. От друга страна моделът предлага повече от приличен за размерите си комфорт на возене – едно Renault Twingo например не се справя много по-добре
Кой двигател ви препоръчваме
Междувременно дизеловият мотор вече не се предлага, но докато беше на пазара до 2010 година, задвижваната от него версия бе значително по-скъпа от бензиновите. Затова не бихме ви препоръчали подобна инвестиция, тъй като бензиновите мотори от своя страна станаха доста по-икономични (с до 0,5 л/100 км) след фейслифта през 2011 година. Можете спокойно да се насочите към по-мощната версия с работен обем 1,2 литра – разходът на гориво при нея е по-нисък от този при базовия мотор. Трябва да имате предвид обаче, че технологично обновените модели все още не са твърде разпространени на вторичния пазар
Кой тип каросерия да изберете
Hyundai i10 се предлага само във вариант с четири врати
От коя година да е моделът
Определено е добре да се насочите към произведен след фейслифта през 2011 година модел, което ограничава избора ви до бензинов Hyundai i10. В замяна на това имате на разположение странични въздушни възглавници, които значително повишават безопасността, а интериорът на обновения модел прави добро впечатление с промененото оформление на контролните прибори, оборотомера, електрозадвижването на страничните прозорци и новите тапицерии на седалките
Кое ниво на оборудване е подходящо
Важно е да обърнете особено внимание на доброто оборудване за безопасност, защото базовата версия на Hyundai i10 не предлага много в тази насока. ESP, страничните въздушни завеси и дисковете на задните спирачки са част от допълнителното оборудване на модела (930 евро за целия пакет сигурност при нов автомобил), поради което наличието им на борда далеч не е масово явление при автомобилите на вторичния пазар
Каква е цената
Покупката на Hyundai i10 може да бъде наистина много изгодна - моделът се предлага на цени от 4500 евро, но дизеловата версия е с около 1000 евро по-скъпа и от тази гледна точка не е особено смислена покупка. Произведени през 2010 екземпляри могат да се намерят на цени около 6000 евро.
Колко е надежден
Експертите от Dekra твърдят следното: Наследникът на Atos се представя по-добре от средното за своя клас по отношение на техническата надеждност на всички основни възли и агрегати, класирайки се в средния ешелон на своята категория. При огледа преди покупка е добре да обърнете внимание на работата на цялостната система за осветление, а при автомобили с голям пробег да проверите за износване и хлабини в шарнирните съединения и връзки на предното окачване. Иначе Hyundai i10 не страда от изявени слабости
Честота на повредите
Категория 1 до 50 000 км
(на средно ниво)
Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
(на средно ниво)
Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили