Първият автомобил на Mazda, който използва SKYACTIV шаси, двигател и трансмисия и е проектиран в духа на новия дизайнерски език на японците Kodo, ще бъде CX-5. Компактният SUV модел ще дебютира на автосалона във Франкфурт.
CX-5 е базиран на новата модулна платформа, която позволява на японците да конструират върху нея модели с габарити от Mazda3 до CX-7. SKYACTIV философията за ограничаване на вредните емисии е залегнала както при нея, така и при целия силов тракт.
2,2-литровият дизелов мотор SKYACTIV-D, комбиниран с шестстепенна механична трансмисия, ще отделя 120 г/км CO2, но за съжаление японците не публикуват на този етап официалните му технически характеристики и се ограничават до това, че той ще се предлага във версия със „стандартна и висока мощност“. Бензиновият му аналог ще бъде двулитровия SKYACTIV-G.
Новият дизайнерски език Kodo (от японски Духа на движението) за първи път намира приложение в сериен модел на японците, след като в началото на тази година бе представен с прототипа MINAGI, а преди това с Shinari. В случая той се изразява в изцяло променения облик на типичните за марката радиаторната решетка и челни светлини.
Визуално CX-5 копира MINAGI, но някои нестандартни решения като лайстната, която преминава през долната част на радиаторната решетка и фаровете, логично отпадат при серийния модел.
Повече информация за CX-5 ще има преди официалната премиера на модела във Франкфурт тази есен.