Пробно шофиране на бронираната версия на S-класата
Брониран почти като танк, задвижван от четирите си колела като хищна котка, а под капака му мърка сигурен 12-цилиндров агрегат. Пробно шофиране с S680 Guard 4Matic.
Най-сигурната кола на света? Това трябва да е бронираната версия на Mercedes S-класа. Благороден отвътре и непоклатим отвън - дори при атака с 12,5 кг експлозиви. Караме Guard, който със своите 4,2 тона удвоява теглото на небронирания си събрат в лицето на S-класата, а с цената си от 543 950 евро е и двойно по-скъп от стандартен Maybach 680 V12.
Сертифициран от балистичната служба
Не, при Guard не става дума за защита от обикновените улични бандити, които спират до вас с мотори на червен светофар, отварят вратата и ви вземат чантата от задната седалка. Става дума за снайпери със стоманени муниции, огнена засада или пък 12,5 кг експлозиви. Всичко това не е пречка за Guard версията на S-класата, която е сертифицирана от “Държавната Агенция по Сигурността” в Улм. Те потвърждават здравината на модела, като изстрелват по него 300 снаряда. Тъй като пасажерите вътре (представени чрез опитни кукли) се измъкват невредими след стрелбата, Guard получава и най-високата степен на цивилна бронираност VR10, а всичко над VR10 попада в графа военни оръжия и е под законодателството за износ и търговия на оръжия.
Прилича на контролния център на суперкомпютърът-кола от “Среднощен ездач”
Солидни два тона бронировка се крият в S-класата, но не са поставени просто така, а са интегрирани като съставни елементи в структурата на купето. Човек може да си го представи така: има един бронирана пасажерска клетка, около която са поставени познатите каросерийни елементи на S-класата. Guard моделите започват бронирането си още от самото начало на производството на всяка бройка под безупречен контрол до до най-малката фуга. Това, на свой ред, не може да се случи с автомобилите, които се бронират след производството си и не притежават същото качество и внимание към детайла.
Стъклата са тежки, вратите - двойно
Ето още малко числа: предното стъкло тежи 120кг., задното - 100, всяка врата със страничните си прозорци - 200 килограма. За оперирането на вратите се грижи механизъм, който улеснява отварянето и затварянето им. В противен случай, ако го нямаше, щеше да ви е необходим личен бодигард, който най-вероятно дори нямаше да се справи със задачата си, ако колата е наклонена на една страна.
В предницата могат да бъдат интегрирани сини буркани
Обаче чрез използването на механизъм отварянето на шофьорската врата е изненадващо лесно - предполагате масата щом видите дебелината, но не я усещате. И в това се крие цялата идея на Guard. Заради нужното място за бронировка и удебелени странични стъкла, интериорът на S-класата се усеща една идея смален и, разбира се е по-тесен, както и изгледът ви навън е изкривен заради дебелия стъклопакет. Но за важните пътници отзад предлага същият неизчерпаем лукс, развлечения и комфорт.
Нямате въздух в гумите? Не е проблем!
Само натиснете бутона “Старт” и моторът пали. Разбира се това не се чува от пътниците, тъй като колата е почти херметически изолирана. Но и защото под капака се крие V12, който в момента се използва ot Mercedes само при сериите Maybach и Guard, и има страхотни маниери. И 612 к.с. И 830 Нм. Тези данни помагат тежащата 4,2 тона S-класа да се задвижва спокойно напред, както и при спешен случай да ви измъкне бързо от зоната на опасност. Така че определено може да приемете мотора като мярка за сигурност, както и подсиленото шаси, адаптирано за високото тегло на автомобила или гумите РАХ от Michelin. Всяко колело тежи близо 50 килограма, но за сметка на това S 680 може да измине до 30 километра със скорост до 80 км/ч без никакъв въздух в гумите, движейки се само на подсилените си бордове. Както по-късно ще изпробваме, това се случва невероятно добре и единственият начин да забележите отсъствието на въздух в гумите е по леките трептения във волана, въпреки че вероятно така или иначе ще се чувствате леко разтреперени в ситуации, в които ви преследват.
Почти 50 кг тежи едно колело с Runflat гума
Разбира се най-сензационна в S-клас Guard е сигурността (приятели ни показаха как се отразяват 12,5 кг експлозиви отстрани, под и върху колата и бихте си помислили, че няма как да се оцелее след подобна експлозия, но всъщност бихте излезли отвътре абсолютно невредими). Но също така сензационно е как се движи S-класата. Задвижването се справя изненадващо лесно с теглото. Гладкото управление не е толкова прецизно, но това може и да се дължи само на колелата. Да, усеща се 400-500 кг. по-тежка, но не и сякаш имате V-класа върху предния ви мост. И още една V-класа върху задния. В допълнение, Guard остава лесен за управление дори при бърза смяна на лентите, защото момчетата от Mercedes ни позволяват да изпробваме това, както и аварийното спиране. Максималната скорост е ограничена на 190 км/ч, заради теглото на Guard. Разбира се, с цел безопасност и защита.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Ако не броим Airforce One, S680 Guard е може би едно от най-луксозните, най-безопасните и бързи места в света. Искаме ли да имаме такъв заради V12, 612 к.с., 830 Нм? Е, за щастие нямаме нужда от това, така че бихме предпочели нормална S-класа.
Текст: Себастиан Ренц