Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Opel Astra срещу Seat Leоn срещу Fiat Bravo: Компактна раса

26.04.2007 22:04 7
7
2571814093
Туит

Дали новото издание на Fiat Bravo има качествата да се превърне в един от новите лидери в компактния клас? Едно сравнение с Opel Astra и Seat Leоn дава доста ясен отговор на този въпрос. Една срещу друга се изправят турбодизеловите версии на трите модела с мощност между 140 и 150 конски. сили.

Каква техника предлагат тримата претенденти? Използваните за теста версии на Bravo и Astra се задвижват от един и същ 1,9-литров турбодизелов двигател със 150 конски сили.

Двулитровият TDI под предния капак Seat Leоn има с десет кондски сили по-малко. Работещият по технология помпа-дюза агрегат определено не може да се похвали с особено добри маниери на работата – “гласът” му е доста гръмогласен, не липсват и вибрации.

Common-Rail-моторът на Bravo работи значително по-равномерно

Common-Rail-двигателят, който работи под предния капак на Bravo, се оказва дори с една идея още по-добре обезшумен, отколкото своя роднина при Astra. Иначе и двата модела могат да се похвалят с лекота при набиране на обороти, отлична тяга и хармонично разгръщане на мощността. Astra се представя по-добре при разхода на гориво, динамичните показатели и еластичността, което се дължи на по-голямото с около сто килограма тегло на Bravo и на по-дългите предавки на трансмисията на италианския автомобил.

Seat с неговите характерно къси предавки се ускорява на четвърта и пета предавка дори още по-добре, отколкото Astra. И все пак, неговият двигател показва известна слабост при потегляне и се развърта с леко забавяне, което разбира се не променя обстоятелството, че тягата над 2000 оборота в минута става наистина впечатляваща.

Seat показва най-динамичното поведение на пътя в този тест

Leоn успява да компенсира лекото надмощие на Astra при динамичните показатели при първите изпитания за поведение на пътя. Seat печели много точки с перфектно настроената, прецизно работеща кормилна уредба, която дава безупречна обратна връзка с пътя. При Opel удоволствието от шофирането донякъде се разваля от прекомерно силното действие на сервоусилвателя. Astra сменя посоката на движение с готовност, но поради синтетичното усещане от волана, завоите изискват чести допълнителни корекции от страна на водача. По подобие на предшественика си Stilo, Bravo не дава почти никаква конкретна информация за връзката между предните колела и пътя. Усещането от кормилната уредба е индиректно и някак изкуствено, праволинейното движение също не е особено стабилно. Наред с това, италианският автомобил предава повечето неравности по настилката в почти нефилтриран вид към пасажерите. Окачването реагира доста грубо както на къси, така и на дълги сътресения. Увеличаването на скоростта също не успява да подобри осезаемо возията на Bravo. За разлика от Leоn, при който твърдостта на ходовата част личи ясно само при ниско темпо.

Най-хармоничното представяне в този тест безспорно е на IDS-plus-окачването на Astra, което разполага с амортисьори с променливи характеристики. И въпреки това, настройката при голямо натоварване на автомобила можеше да бъде и по-твърда, за да се предотврати неприятното разлюляване на каросерията.

Върху суха настилка и трите модела спират отлично и не показват отслабване на ефективността на спирачките при голямо натоварване. Разликите обаче стават съществени при спиране върху различни типове настилка под левите и десните колела (μ-Split). Тук Fiat показва най-къс спирачен път, но пък овладяването на “надничащата” задница изисква умела намеса от страна на водача. Astra и Leоn се оказват “по-послушни”, но и спирачният път при тях е значително по-дълъг. При такива екстремни изпитания Opel заковава на място от 100 км/ч с десет метра след италианския модел, а Seat даже 20 метра след това. Крайната победа остава за Opel Astra. На второ място се класира динамичният Seat Leоn. След първия си сравнителен тест, Fiat Bravo остава на последното трето място. Въпреки че в различните категории Bravo се класира плътно след двамата си опоненти, ако Fiat има амбициите да заеме едно от лидерските позиции в класа, то само изискната външност за съжаление не е достатъчна.

Текст: Херман-Йозеф Щапен
Снимки: Ханс-Дитер Зойферт

Оценка

1. Opel Astra 1.9 CDTi

1. Opel Astra 1.9 CDTi

Astra впечатлява с хармоничен набор от качества, както и добър баланс между сигурно поведение на пътя и приятен комфорт. Дизеловият двигател е идентичен с този на Fiat и определено е причина предимно за симпатии.

2. Seat Leon 2.0 TDI

2. Seat Leon 2.0 TDI

Ако не броим некултивираната работа на двигателя, предлагащият динамично поведение на пътя Seat Leon почти не показва сериозни слабости. Изненадващо, но факт - моделът впечатлява дори с обширно вътрешно пространство.

3. Fiat Bravo 1.9 Multijet

3. Fiat Bravo 1.9 Multijet

Bravo губи точки с неособено просторния си интериор, ограничения комфорт на возене и непрецизната и нехармонична работа на кормилната уредба. Дизайнът и задвижването обаче са наистина впечатляващи.


Технически данни

1. Opel Astra 1.9 CDTi 2. Seat Leon 2.0 TDI 3. Fiat Bravo 1.9 Multijet
Работен обем --- --- ---
Мощност 106 кВт (150 к. с.) 103 кВт (140 к. с.) 106 кВт (150 к. с.)
Максимален
въртящ момент
--- --- ---
Ускорение
0 – 100 км/ч
8,9 сек 9,8 сек 9,2 сек
Спирачен път
при 100 км/ч
38 м 41 м 40 м
Максимална скорост 208 км/ч 205 км/ч 209 км/ч
Среден разход
на гориво в теста
8,2 л/100 км 8,4 л/100 км 8,5 л/100 км
Базова цена --- --- ---
Коментари

Живко
Все пак Браво е на повече от пет години, на пазара на старо вече има и екземпляри на около 13-14хил. лева, докато другите са чисто нови модели, които са имали цел за превъзходство в лицето на Браво. Достатъчно е да са на едно ниво, за да покаже превъзходството на фиата, като вече повече от пет години никой не може да извади достоен конкурент. Даже АутоБилд бяха принудени с голяма неохота да го класират в тяхната голяма класация на около 5-то място при най-качествените автомобили след 100000км тест. Въпреки измислените повреди, за да не се класира категорично първи. Жалко за иначе обективните тестове. В края на краищата и ние потребителите носим глави на раменете си - всеки да вземе решение, което смята за най-добро.

Aнонимен
Бравото е моделът. Има значение кога ще спреш дали веднага или след 10 , 20 метра. Сервото на всички фиати от среден клас е най-лекото от всички възможни, но това не прави волана недиректен. Просто не чувстваш по волана настилката, както е при моето пунто. Карал съм и брава и там наистина неравностите не се усещат по волана, караш си като Мерцедес 123, еталон за кола в средния клас с единствен недостатък старост и лакомия на гориво.

zarko
astrata e strahoten avtomobil imam takava gtc 150cv i vi kazvam ce vliza v zavoite kato scetkavica dargi se strashno na putja sas sportnia regim sport switch.,

achilles
Бие ги, ама не съвсем по всичко... :) Общо взето тестът е обективен. Бравото отзад наистина е тясно, а кормилната уредба е лека. Сеатът обаче вътре е ужасно грозен и евтин...Вероятно за немците това е "качествено", но за мен не е. Гледал съм го, мислех да го взимам, но вътре е като в Икарус. Жалко, защото Леон е иначе красива кола. Накрая избрах Браво :)

georgi
Ama moje li nemeca da kaje 4e pravenite ot nego koli ne struvat(opela i seata)?Kak 6te si priznae 4e bravoto gi bie po vsi4ko!

do "tiq nemci"
Прекалеко леката и недиректна кормилна уредба на Бравото е добре известен факт, за който може да се прочете във всеки форум на собствениците на Браво. Това не ги прави по-малко доволни обаче (собствениците де).

Tiq nemci :)))
Tiq ludi li sa Bravoto s "neharmoni4na kormilna uredba" :)))) >:-) Tiq nemci vse 6te izmislqt nqkva glupost da si probutat kolite kato nai ka4estveni. Ot li4en opit (bez seat-a, ama 6tom e 2.0 TDI kato Golf-a diuza pompa :-D qsno 6to za stoka e dvigatelq ) Bravoto e NO 1 v testa ;)

comments powered by Disqus