Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Рали Дакар: Етап единайсети

13.01.2011 22:33
Туит

Насер Ал-Атия е само на два етапа от победата в рали „Дакар”, след като неговият основен съперник и съотборник в екипа на VW Карлос Сайнц изгуби над час в единайсетата отсечка заради счупено предно дясно окачване.

Българинът Петър Ценков (Can-Am) записа най-доброто си постижение от началото на „Дакар” и финишира етапа с осмо време, на 1:05 часа зад победителя Себастиан Халперн (Yamaha). По всяка вероятност този резултат ще се отрази изключително благоприятно върху временното му класиране (в крайна сметка десета позиция), но за да видим какво точно ще бъде то, ще трябва да изчакаме финала и на останалите представители в категорията, които днес стартираха. А те бяха точно 15 от общо 30, напуснали Буенос Айрес преди 12 дена.

Сайнц започна по перфектен начин атаката си към първото място след вчерашните грешки и по всичко личеше, че ако не друго, то поне ще намали аванса на Ал-Атия във временното класиане и ще се надява на пропуск от страна на катареца. При преминаването му на седмата GPS точка, която маркираше началото на неутрализацията в етапа, авансът му челото спрямо Насер бе 1:24. На километър 410 обаче миналогодишният победител бе принуден да спре заради повреда в предно дясно окачване.

Ситуацията изглеждаше безнадеждна за Сайнц, но все пак той продължи след близо 1:15 часа, като за да се случи това, му помогна другият пилот на VW Марк Милър, който има сходното закъснение в етапа. Всички негови шансове за нещо повече обаче вече се изпариха, тъй като пасивът му спрямо Насер Ал-Атия в генералното класиране е близо час и половина, което пък от своя страна засега е достатъчно за третото място.

Ал-Атия направи поредното си впечатляващо представяне и с четвъртата си етапна победа си гарантира до голяма степен победата в тазгодишния „Дакар”, тъй като авансът му спрямо втория в генералното класиране Жинил де Вилиърс, който завърши отсечката с трето време, е цели 52 минути. Втори в етапа завърши Стефан Петерхансел (BMW), което му отвори отлична възможност да атакува Сайнц и последното място на подиума. Деветкратният победител в „Дакар” обаче призна след финала днес, че по-добрият вариант е да не рискува в последните две отсечки и да кара спокойно до финала, а не да се пробва да неутрализира тринайсетте минути аванс на Сайнц.

Кшищоф Холовчиц (BMW) даде четвърто време в етапа, но най-добрата новина за него бе повредата, която получи Сайнц и най-вече това, че Марк Милър спря, за да му помогне. В резултат победителят от рали „Албена 1997” си върна петото място във временното класиране въпреки всички трудности, които срещна в осмия етап.

При мотоциклетистите се случи най-очакването. Сирил Депре (KTM) атакува с надеждата да навакса част от изоставането си спрямо Марк Кома (КТМ), което допусна вчера, и в крайна сметка спечели етапа. Каталунецът обаче спокойно завърши отсечката на 2:11 минути зад своя основен съперник за победата, като по този начин съхраниха голяма част от актива си в челото. Разликата между двамата е 16 минути, а до финала остават само два етапа, като последният е по-скоро протоколен.

Третият от „Дакар 2010” Франциско Лопес (Aprilla) е на път да повтори миналогодишното си постижение, след като се движи необезпокояван на трето място в общото подреждане. Чалеко дори имаше шанс да спечели днешния етап, като до деветата GPS точка водеше, но навигационна грешка го остави трети на финала с малко над шест минути пасив.

Ситуацията започва да се изяснява постепенно и в категорията на камионите, където Владимир Чагин записа 62-ата си етапна победа. Царя изоставаш след първата част на етапа, макар и само с осем секунди спрямо съотборника си и основен претендент за победата Фирдаус Кабиров, но във втората бе абсолютно безмилостен и в крайна сметка финишира на единайсет минути пред втория. А за първи път след дисквалификацията на Алес Лопрайс, това не бе пилот на КамАЗ, а представител на Iveco в лицето на Пеп Вила. Кабиров остана трети, на 13 минути зад Царя, което означава, че щ трябва да навакса половин час, ако иска за трети път да спечели „Дакар”, което пък граничи с невъзможност при опита на Чагин.

За съжаление и тазгодишният „Дакар” не мина без жертви. В 06:10 местно време вчера аржентинският екипаж Едуардо Освалдо Амор и Алехандро Хорасио Фенолио с Toyota Hilux се e ударил с автомобил при влизането си в село Тиногаста. Инцидентът е станал при прехода на тандема по обществените пътища към бивака в Чилесито след най-дългия етап в "Дакар", който върна състезателите от Чили в Аржентина. Амор веднага е съобщил за катастрофата на организаторите, които са изпратили на мястото линейка и медицински хеликоптер за пострадалия водач. Той е бил откаран в болницата в Тиногаста, където по-късно е починал от раните си.

 

 

Единайсетият етап на рали „Дакар” за съжаление бе намален със 100 километра заради поройните дъждове, паднали наскоро в региона на Сан Хуан. Дано в дванайсетия, който ни очаква утре, няма подобни проблеми и екипажите преминат през всички 555 състезателни километра (266 за камионите). Етапът от Сан Хуан до Кордоба е и последният маратонски, така че след утрешния ден до голяма степен ще знаем какво ще бъде крайното класиране в „Дакар 2011”.

Резултатите на първите десет при автомобилите след единайсетия етап може да видите тук, а на всички категории - на официалната страница на "Дакар".

Коментари
comments powered by Disqus