Вход

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Subaru Forester

26
26
2571732869
Туит

Вече второ десетилетие европейската публика приема все по-добре моделите на Subaru и в частност Forester. Купувачите оценяват както особения му характер, така и неговата надеждност.

Forester беше SUV още тогава, когато никой в Европа не употребяваше това съкращение. Във вече четири поколения от 1997 г. насам моделът съчетава талант за храбро катерене с всекидневната полезност на комби – и освен това е един от най-надеждните автомобили изобщо.

Двигател: Щеше да е съвсем лесно да кажем, че най-подходящ за подобен автомобил е дизелът, ако не беше обстоятелството, че Subaru Forester получи такъв мотор едва през 2009 г., когато беше вече в третото си поколение. Преди това изборът се ограничава до боксерни мотори, захранвани с бензин или пропан-бутан (LPG). Вторият вариант обаче не само съкращава разходите за гориво, но и намалява мотивацията на двигателите. Освен това тъкмо преоборудването за работа с LPG става причина за единствените, макар и редки, проблеми при Subaru Forester – понякога се появяват повреди по стъблата на клапаните. Иначе двигателите не показват дефекти и дори след голям пробег не изпускат масло. Предавателните кутии, които не превключват гладко, най-често не са повредени, а винаги са работели така. При третото поколение на модела за препоръчване, естествено, е дизелът, но понеже струва значително повече от бензиновия вариант, купуването му често е неизгодно за онези, които не пътуват много.

Каросерия: Както е при всички автомобили с дарба за преодоляване на пресечена местност, интересуващите се трябва да внимават за щети от активност извън пътя, които понякога се изразяват в ръжда по рамата. Иначе Subaru дори на стари години е изключително здрав. Особено предпочитани са моделите с голям панорамен люк на покрива. Ако възнамерявате да купите Subaru Forester като семеен автомобил, трябва да сте наясно за малкия багажник и тясната задна седалка при първите две поколения.

Изработка: Не е красив, но е траен. И след десет години повечето представители на модела почти не показват износване, само седалките стават нестабилни.

Безопасност: Резултати от краштестове са налице само за третото поколение, оценено от Euro NCAP с пет звезди. Внимание – ESP е серийна едва от третата генерация, а преди това е слабо разпространена поради включването й в определени пакети оборудване.

Ходова част: Проверете опорните шарнирни болтове, накрайниците на кормилните щанги и маншоните на полуоските.

Кой двигател ви препоръчваме

До 2009 г. асортиментът при Subaru Forester се състоеше от боксерни бензинови атмосферни и турбомотори. Понеже в Subaru все още нямаха дизел, японците предлагаха Forester, както и другите си модели, с оборудване за работа с пропан-бутан (LPG). Газовите му версии обаче са доста флегматични и с висок разход (около 13 литра LPG/100 км). Най-добър агрегат е двулитровият турбодизел със 150 к.с. Той обаче като нов увеличава цената с 6000 евро над парите за най-евтината бензинова версия, поради което дори на пазара за втора ръка изисква солидни надбавки.

Спецификации на двигателите на Subaru Forester
От коя година да е моделът

Въпреки че и първото, произвеждано от 1997 до 2002 г. поколение все още е съвсем надеждно независимо от напредналата си възраст, за препоръчване е да се обърнете към втората генерация. От 2002 г. нататък Subaru Forester стана по-просторен, по-чевръст и по-комфортен. Все още продаваният Forester III (2008–2013) е повече SUV, отколкото комби, по-сигурен и по-комфортен; освен това е единственият, предлаган с дизелов мотор (от 2009).

Кое ниво на оборудване е подходящо

При Forester III дори базовата версия Trend е достатъчна сама по себе си, но внимавайте дали има климатик, защото го предлагаха срещу доплащане. И за Forester II нивото Trend е по същество правилен избор; екземпляри от по-късни години имат серийно автоматичен климатик, лак металик и отопление на седалките. ESP обаче се монтираше в базовата версия единствено в комбинация с автоматична трансмисия.

Каква е цената

За около 4000 евро в Германия можете да намерите добре запазени екземпляри от Subaru Forester с пробег около 100 000 км. За Forester II в подходящата версия със 125 к.с. трябва да приготвите към 8000 евро. Горе-долу толкова струват и ранни двулитрови бензинови боксери от третото поколение. А ако държите на Forester III с препоръчвания от нас дизелов мотор, ще се наложи да се разделите с 21 000 евро.

Цени на Subaru Forester в Германия
Колко е надежден

Мнението на експертите от Dekra: Третото поколение на Subaru Forester се нарежда сред първенците в SUV класа според статистиката на Dekra за употребяваните автомобили. При техническите прегледи най-често се откриват само дребни нередности.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    (по-добре от средното ниво)
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    n/a
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    n/a
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

Пацо
Обслужването на Форестър 125к.с. 2001г. ми излезе 950лв. Което включва 4-ри ролки, ангренажен ремък, масло на диференциала, масло ск. кутия, масло двигател, свещи, горивен и въздушен филтър, антефриз

Plamen
http://energetskaefikasnost.info/?p=1366&lang=bg

kosio
от 1 година я карам много са здрави карам я като джип по скъпа част от 20 до 30 лв няма има проблем с вратите и при шкода и при VW не отчита кога е затворена/отворена

Владето
Колеги, малко по темата! Моля някой да сподели в крайна сметка, колко излиза смяната на консумативити в сервиза? За 2.0-125к.с. и за 2.0-180к.с и естественона съединител? Благодаря предварително...

Дошо
Може да го помолиш, нищо не пречи ама никой няма да те чуе ахахахаааа

Анонимен
вариант комби, 1,9 TDI, е много удачен семеен автомобил и най вече върви много...

Милен
Мога ли да помоля администратора да премести последните 7 (седем) коментара в раздела за AUDI A4 ? Благодаря.

Дошо
a4tdi - в сервиза няма как да разберат, че водната помпа ще сдаде багажа след 3 години. Също и че като сменя лагер след година пак ще трябва да го сменям.За кормилната рейка не ми е ясно как щяха да разберат, че след 2 години ще трябва да се ремонтира.Единствено можеше да ме предупредят за турбината.Това е. Абе тия Ауди-та неструват.

a4tdi
До Дошо Кьораф карти не играе????!За50лева в сервиза щяха да ти кажат каква кошница копуваш и да спестиш останалите пари.Танк да си купиш, по пътищата на БГ и тои ще се строши.Карам а4 от 3 години, имам над 60000км и не сам дал над 1000лв.

Дошо
Приятелю брат ти май яко се е набутал.На мен в тия 3500лв ми влиза турбина за 1200лв, носачи, водна помпа, лагери, ремонт на кормилната рейка и един куп други чаркове, а той само за консумативи се е изръсил толкова.Аз разбира се ако си смятам и консумативите като гуми,накладки, филтри, ремъци, ролки...тия 3500 ще станат ...не ми се мисли още една кола направо.Иначе си прав де Ауди е кошмар.Аз вече никога няма да купя от тая марка нищо!

Приятел
Братя,брат ми има ауди А4 2007-ма на 47000км.за 2-ва месеца 3,700лв.-смяна консумативи(накладки,филтри,ангренаж+ролки+водна помпа + някакъв датчик - пари за кола 2-ра употреба)без смяна на гуми ! Не,че нещо за Аудитата-но имат моооого солена поддръжка !!! Аз съм със Форко 98-ма. + 2-ва Опела 91-ва и 95-та г. общият разход и на 3-те коли ми е по-малък от на брата !

гошо
до Дошо Моите съболезнования. Аз също имах Ауди а4 и за половин година се скъсах от ремонти и ходене по сервизи. Всеки месец... След като ми казаха, че заради износените шарнири ме чака ремонт за 2 бона - продадох колата моментално. Много съжалявам, че не проучих предварително качеството на модела - в интернет изобилства с оплаквания... Сега карам тойота - за година и половина съм сменил масло, филтри и 2 - 3 крушки.... Разликата в надеждността е огромна!

Дошо
Изкаш да напиша 40000км - 3500лв.Сега виждам, че твоето е ново, но все пак и по-старите модели мисля откъм надеждност са светлинни години пред подобните модели на Ауди.

Дошо
Ахахахааа скъп сервиз.Колега какво ще кажеш за А4Б5 1.8ТQ от 97г за 40000 3500лв? Аз ако имам пари за такова Субару ще се родя с него.Обаче Ауди-то ми е..а мамата от разходи и нямам пари за друга кола.Два месеца не съм ходил в сервиз и вече съм щастлив.Нали си представяш сега разликата м/у ,,скъпото" за подръжка Субару и прехваления немски кошник?

Анонимен
?????????????

Милен
Присъединявам се към колегите! Карам модел 2008 2.0 150к.с. ръчна трансмисия с демултипликатор. Невероятно сцепление и проходимост в снег. Чакам зимата за да се изкефя пак! Много удобен и гъвкав салон. След 37000 км., при спазване на ограниченията в закона, резултатът е 8.6 среден разход, градско 11 до 12 в трафик(газ-спирачка), магистрала около 10, извън града около 7. Сравнително скъп сервиз - 30000км=600лв. Гумите, с които се продава фабрично, са всесезонни и универсални и имат сравнително слабо странично сцепление на асфалт.

bategalio
страшен автомобил карам модел 2001 г. очарован съм

Aнонимен
Изключително здрав и надежен , но с висок разход на гориво и доста скъп. Е , кеф цена няма.

Aнонимен
1.9tdi e motorut

Aнонимен
odobni zagradcko karane

анонимен
Като говорим за неграмотни . . . . . Пише се " по-голям боклук ОТ ванкеловият двигател__няма . . . . . . .

Fabia 2
neznam dali e slab ama 1.2 HTP 70 k.c. e mnogo purgaf

zhega
новaта Fabia е много симпатична и добре направена кола,но мотор 1.2 бензин е много ама много слаб.

Sata
Големи професори а неграмотни....странно... А по-голям боклук като ванкеловият двигателняма, лино мнение......

todor kanapchiev
biodizelut e po dobro gorivo ot min nafta poradi sudurzanieto na kislorod v molekulata

-Dimitrov Ivan-Professor,AU-Pl
Biodizela da Etanola -da Metan- da Vodorod-a Tova sa vazabnoviaemite iztochnici.No tova sa goriva za poznatite konvencionalni dvigateli. Kogato govorim za biodizel e po pravilno da govorim za bioVangel. Vangelovia dvigatel e po prigoden za rastitelnite gorivnie komponenti

comments powered by Disqus