Вход

Харесайте страницата ни във Facebook

Станете част от голямата фамилия на auto motor und sport

Бъдете информирани за любимите ви марки, интересни предложения, игри, томболи, както и много новини от необятния свят на автомобилите.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Volvo XC90

7
7
2571733260
Туит

Първото и засега единствено поколение на SUV модела се предлага от 2002 г. насам – дали наистина той се превръща в неокласик?

Когато беше представен през 2002 г., той беше един от първите луксозни SUV модели изобщо – и продължава да слиза от конвейерите и днес. За това време Volvo XC90 успя да се сдобие с многобройни почитатели.

Двигател: Това едва ли се дължи главно на моторите, защото за фокусирания върху дизелите европейски пазар петцилиндровите агрегати изглеждат леко слабовати. Все пак теглото на Volvo XC90 достига 2,2 тона. С тях се справят прилично едва предлаганите от 2006 г. D5 варианти. Независимо от това препоръка заслужават именно дизелите, защото бензиновите мотори (пет- и шестцилиндрови турбокомпресорни, шестцилиндрови и V8 атмосферни агрегати) са по-мощни, но пък много по-лакоми. От друга страна, добре поддържани V8 модели могат да се намерят и за 11 000 евро – истинско изкушение.

Каросерия: Volvo XC90 е нещо като бална зала на колела – благодарение на напречно разположените двигатели и разточителните размери (4,80 м дължина, 1,90 м широчина). Кабината побира от двама души и 1837 литра багаж до седем души и 249 литра багаж. Седемместните варианти се срещат често на пазара за автомобили втора ръка, а напоследък Volvo изобщо не доставя каросерии с пет места.

Изработка: XC90 не предлага непоклатима солидност, по-скоро се отличава с рутинирана изработка. Дори подвижният монитор на навигационната система отказва извънредно рядко. Единични проблеми се появяват при заслужаващата препоръка автоматична трансмисия – те засягат автомобили с пробег много над 100 000 километра.

Безопасност: Обичайният арсенал от въздушни възглавници и ESP е представителен за добър стандарт на безопасност. А системите за подпомагане на водача? Няма ги. Провеждани през годините краштестове установяват при всъдехода на Volvo извънредно сигурна структура на каросерията. В повечето случаи е налице и двойно предаване, едва от 2010 г. Volvo предлага XC90 и само с предни задвижващи колела. И още: хората от Volvo са съобразили добре спирачната уредба с голямото тегло на автомобила.

Ходова част: Големият SUV модел предразполага към спокойно шофиране и това се дължи не само на средните като темперамент задвижващи агрегати. Ходовата част също задушава в зародиш всякакви амбиции за повече динамика, а вместо това се носи плавно над пътя с леко полюляване.

Кой двигател ви препоръчваме

Както и при по-малкия XC60, асортиментът при Volvo XC90 е концентриран в дизеловите варианти – които през над десетгодишния производствен период на модела също са продавани под различни названия. Понеже XC90 тежи над два тона, най-добрият избор е моторът D5. Търсенето би трябвало да се насочи към модели, произведени след средата на 2006 година, защото тогава в рамките на преработката максималният въртящ момент нарасна от 340 на 400 Нм. Мощността беше увеличена от 163 на 185 к.с. През 2010 г. имаше нов прилив на мощ, като стойностите достигнаха 200 к.с. и 420 Нм. Що се отнася до разхода, при доста бързо шофиране той е около 10,5 л/100 км. Предлаганият до 2010 г. бензинов V8 мотор обаче не слиза под 16 л/100 км, а вгражданите в различни периоди пет- и шестцилиндрови бензинови агрегати не са много по-икономични.

Спецификации на двигателите на Volvo XC90
Кой тип каросерия да изберете

От коя година да е моделът

Годината следва от избора на подходящ двигател – т. е. от средата на 2006 г. нататък. Съответните автомобили могат да бъдат идентифицирани по задните светлини – мигачите и светлините за заден ход вече не са кръгли и отделни, а са събрани в правоъгълен блок.

Кое ниво на оборудване е подходящо

Автоматичната трансмисия (серийна от средата на 2010 г.) подхожда добре на големия шведски SUV, а грамадната му вътрешност може да бъде обзаведена със седем места. Само малко Volvo XC90 са напуснали завода с базово оборудване, повечето купувачи са снабдили своя екземпляр с кожени тапицерии и ксенонови светлини.

Каква е цената

Срещу около 10 500 евро в Германия се предлагат добре поддържани бензинови версии, а за препоръчвания от нас D5 със 185 к.с. и пробег към 100 000 километра цените започват от около 16 000 евро.

Цени на Volvo XC90 в Германия
Колко е надежден

Мнението на експертите от Dekra: Щедро предлаганият вътрешен простор и богатото серийно оборудване на сравнително изгодни цени са радост за собствениците на този автомобил. Ъгловатият момък от Гьотеборг е някъде по средата в статистиката за откритите при техническите прегледи дефекти. Повишеният брой неизправности при ръчната спирачка и спирачните дискове, както и при накрайниците на кормилните щанги пречат на по-доброто класиране.

  • Честота на повредите
  • Категория 1 до 50 000 км
    n/a
  • Категория 2 до 50 000 - 100 000 км
    (на средно ниво)
  • Категория 3 до 100 000 - 150 000 км
    (на средно ниво)
Индекс на Dekra за повредите*
По-добре или на средното ниво от всички проверени автомобили
По-зле от средното

* Калс пробег 50 000 - 100 000 км, модел 2000г.

  • Ходова част / Кормилна уредба
  • Двигател / Екологичност
  • Спирачна система
  • Каросерия / Интериор
  • Ел. уредба / Електроника / Светлини
Коментари

JCPenney
Здравейте!Имах Ауди което оставих на светофара на ХЕИ.Взех Волво и рахатясах!Оплакване имам само от волана - абе много евтинджос.Някой ако има да ми даде на Петя файсбука!

Alexander68
Защо няма информация за Volvo XC60 ?

около 1 000 000
Карам коли от 1978 г.Десетина автомобила и около милион навъртяни километри. От 2007 съм на Волво ХС 90. Имам възможност за смяна с нова кола. Не виждам основание.Вече седма година е безупречен. Измислена кола, за разлика от доста съчинени такива. Самото име на марката излъчва солидност.

joro
Съпругата ми има такова ..бижу ...невероятно удобен, практичен, евтин за поддръжка и икономичен ... нямам проблеми с нищо .. сменям масло (2,5 литра :-)) и гуми ... другото просто си е здраво ..

Aнонимен
Е как да има коментари към тази статия?!За 5 години и 70000 км основно в София съм сменил предни накладки!Малкия се оказа динозавър!!!

Галиарди
С3 е удобен, лесен и евтин за подръжка, икономичен и доста издържлив за българските пътни условия автомобил. Споменатият разход в статията за 1,4HDI мотора не е верен- цитираното число е максимумът , който може да бъде достигнат в задръстванията на София.

rebel
Да дадем шанс на алтернативните горива! Водород, окси-водород, пароводород, орто-водород :) Както се вижда, BMW 7-ма серия вече представи такъв, щял да бъде в масова употреба чак след 2020-та година... защо ли? Linde - gas имат промишлено решение за течен водород, реактор, резервоар и колонка... директно на станцията за зареждане... Мерцедес - А класата от 2010 ще ни предостави водороден автомобил със така наречената Ф-клетка.. Как така тези три компании са все немски? :) Разбира се и Хонда не са по назад, и те имат водороден прототип :) Трудно ли се добива водород от дестилирана вода? А реактора може ли да бъде разположен в двигателния отсек или в багажника и докато пътуваме да произвеждаме гориво от вода? Отговор : http://www.beinsa.info

comments powered by Disqus