Британската марка ще изостави моделната серия DBS. От последния специален модел ще бъдат произведени само 499 екземпляра. В него обаче са вложени множество фини елементи и детайли.
Елитният британски производител на спортни автомобили Aston Martin се сбогува с един от най-емблематичните модели в съвременната си история – дванайсетцилиндровия DBS. Както подобава, краят на производството на една такава съвременна легенда няма как да не бъде коронован с наистина специален модел, който в случая носи наименованието DBS 770 Ultimate.
Лимитираната серия е ограничена на 499 екземпляра – 300 купета и 199 кабриолета, като всички автомобили вече са разпродадени, а първите доставки се очакват през последното тримесечие на тази година. Иначе сам по себе си това е най-мощният сериен Aston Martin на всички времена – 5,2-литровият битурбо V12 разполага със 770 конски сили мощност и 900 нютонметра максимален въртящ момент. Задвижването е на задните колела през осемстепенна автоматична трансмисия ZF и спортен диференциал с механичен блокаж. Спирачките са карбоново-керамични, максималната скорост достига 340 километра в час. Както ходовата част, така и каросерията на модела са модифицирани с оглед на увеличената мощност за постигане на повече здравина и стабилност.
Дизайнът на каросерията е променен с оглед подобряването на аеродинамиката и оптимизирането на охлаждането. Дифузорът отзад и вентилационните отвори отпред са станали още по-големи, спирачните апарати са лакирани в черно, а рамките на страничните стъкла са решени в карбоново изпълнение.
21-цоловите джанти със специално създаден за лимитираната серия дизайн са обути с гуми 265/35 отпред и 305/30 отзад.
Интериорът изобилства от фина естествена кожа, карбон и метал, планките за ръчна смяна на предавките също са изработени от карбон. За всеки от 499-те екземпляра се предлага почти неизчерпаем асортимент от варианти за допълнителна индивидуализация, включително от отдела за индивидуални поръчки на компанията, наричан Q.
Цените така и не бяха обявени официално, но предвид факта, че всички автомобили от серията вече са продадени „на зелено“, това явно не е от особено значение. Трябва да признаем, че благородно завиждаме на бъдещите собственици на тази изключителна машина.
Текст: Божан Бошнаков
Източник: Autoclub.bg