Вход

Участвай в играта на auto motor und sport и спечели Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Отговорете правилно на въпросите и можете да спечелите някоя от седмичните ни награди или голямата награда - Комплект зимни гуми Nokian Tyres

Моля, запознайте се с Общите условия на играта

 

Каква е основната разлика между зимната и лятната гума?



Коя компания изобретява първата в света зимна автомобилна гума?



Какво представлява технологията Aramid Sidewall на Nokian Tyres?



Какво представлява технологията Coanda на Nokian Tyres?



За какво служи WSI индикатора за безопасно шофиране върху гумите Nokian Tyres?



Защо Nokian Tyres става първият производител на автомобилни гуми, който използва рафинирани нискоароматни масла при производството на продуктите си?



 

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

0 продукта | 0 лв.

Абонамент

Благодаря, че избрахте да се абонирате за auto motor und sport. Изберете вида абонамент и въведете нужните данни, а ние ще се погрижим списанията да достигнат до Вас максимално бързо.

Избери годишен абонамент и вземи 20% отстъпка.

auto motor und sport Bulgaria logo

Audi A3 Cabrio, Opel Cascada, VW Golf Cabrio: Открит сезон

02.06.2014 08:08

С тези три модели лятото никога не си отива напълно, защото при подходящи условия може да го извикате винаги – само с натискането на един бутон. С годните за целогодишна употреба кабриолети Audi A3, Opel Cascada и VW Golf всеки сух и сравнително топъл ден е в състояние да донесе летни емоции. Достатъчно е просто да свалите покрива и започвате да се наслаждавате на пътуването под открито небе.

Audi A3: перфекционистът

Според скалата на Бофорд, вятър със сила 7 е в състояние да предизвика в морето вълни с височина четири до пет метра, а на сушата разлюлава цели дървета като детски играчки. На гюрука на A3 обаче очевидно му е все едно какво се случва с времето навън. Audi са категорични: дори ако се движите с 50 км/ч, а вятърът е насрещен и със същата скорост, мекият покрив без проблем може да се прибере зад задните седалки в рамките на 18 секунди. Това е първият кабриолет на базата на новата модулна платформа за модели с напречни двигатели и е изграден на основата на A3 седан, което се отразява положително повече на пропорциите на каросерията, отколкото на вътрешния обем. Макар да е с 18,3 см по-дълъг в сравнение с предшественика си, автомобилът продължава да бъде 2 + 2, а не с 4 пълноценни места. На задните седалки с почти вертикална облегалка комфортът може да се сметне за приемлив само на съвсем кратки разстояния. Затова пък пилотът и копилотът са изключително удобно приютени. Изработката е безупречна – както и при всички останали варианти на А3 – ергономията е интуитивна, а при прибиране на текстилния покрив обемът на практичния багажник намалява само с 45 литра. Заедно със задвижващия си механизъм, високотехнологичният гюрук тежи само 50 килограма, а част от компонентите му са направени от магнезий. С теглото си от 1,5 тона, дългият 4,42 м А3 е един от леките кабриолети в своя клас, а при направата му е използван висок дял на високоякостните стомани, което му осигурява забележително висока степен на усукване – последното личи ясно дори по пътища в много лошо състояние. В този ред на мисли, А3 осигурява и отличен комфорт на возене – независимо от наличието на спортно окачване и отсъствието на адаптивни амортисьори. Окачването се справя добре с преодоляването дори на груби неравности, почти не се влияе от това дали автомобилът е натоварен или не, а като допълнение редуцира до минимум колебанията на каросерията. За рафинирания комфорт допринася и акустичния покрив, характерът на задвижването също е подходящ. 1,8-литровият турбомотор с комбинирана система за впръскване на горивото разгръща мощността си плавно, тегли уверено и набира обороти с лекота – с любезното съдействие на добре настроената и прецизно работеща шестстепенна трансмисия. По отношение на динамиката със своите 180 к.с. моторът не изглеждат толкова настървен, колкото този Golf GTI, за сметка на това обаче харчи по-малко от него. Същото се отнася и за пътното поведение, което е извънредно сигурно, но не точно спортно. Търсенето на откровено изгодни цени при Audi традиционно е обречено на неуспех – моделът на Opel е с повече от 15 000 лева по-евтин.

Opel Cascada: крайцерът

Cascada 1.6 SIDI предлага наистина много срещу своята изгодна цена. Каросерията на тежкия кабриолет е дълга цели 4,70, макар че внушителните външни размери водят със себе си само леки предимства по отношение на вътрешния обем в сравнение с Audi. В сравнение с него задните седалки предлагат повече място за главите и краката на пътниците, а багажникът е по-голям с 60 литра. Предните две седалки са извънредно удобни и сравнително високо монтирани, поради което водачът и спътника му седят доста близо до солидната рамка на челното стъкло. Изобщо усещането за масивност и тежест са ключов фактор при този модел на Opel – всичко в този автомобил оставя усещане за солидност. Високото тегло обаче отнема голяма част от темперамента на двигателя, който и без друго е с най-малкия работен обем и най-ниската мощност в теста. Opel набира скорост с леки вибрации и без особен ентусиазъм, но тягата се подобрява значително от късите предавателни числа на шестстепенната трансмисия. икономичността също не е сред силните страни на този вариант на Cascada – средният разход в теста отчете 10,1 литра на 100 км. Със своите опционални 18-цолови колела обаче, моделът на Opel е най-бърз в изпитанията за пътно поведение. Иначе на отсечки с много завои Opel е извънредно сигурен, но голямата му маса определено се усеща. Затова е по-добре да го карате по-лежерно – коронната дисциплина на този автомобил. При спокоен стил на шофиране Cascada се държи направо очарователно и предоставя блестящи възможности за блажени преходи с отворен покрив. За цената си моделът без съмнение е едно възхитително предложение.

VW Golf GTI: фурията

Първият открит вариант на Golf се появява на бял свят преди 35 години. Твърде интересна подробност е фактът, че от 1979 година досега моделът е съществувал на базата само на три  поколения (I, III, VI) и за 16 от общо 26-те години, в които е произвеждан (2003 до 2011 не се предлага кабриолет на базата на Golf) е бил основан на вече спряна от производство генерация на компактния бестселър. Това се отнася и за актуалната все още генерация на модела, което проличава най-ясно от отсъствието на модерни асистиращи системи – една от основните причини VW да не успее да се пребори за първенството в крайното класиране. От друга страна, просторният интериор е само едно от доказателствата колко добра продължава да бъде платформата на Golf VI. Водачът и спътникът му разполагат с много място, разположени ниско на чудесни спортни седалки. Дори отзад без проблем могат да пътуват двама възрастни пасажери. Все пак най-късият автомобил в това сравнение не е способен на чудеса по отношения на вътрешния обем, доказателство за което е едва 250-литровият багажник, който обаче не се смалява при прибиране на покрива и е удобен във всекидневната употреба. Гюрукът се прибира за едва девет секунди, а задвижването му може да става и в движение при темпо до 30 км/ч. Това, че кабриолетът участва в сравнителния тест във версия GTI, е сериозно предимство. Той се задвижва от стария двулитров турбоагрегат с 210 к.с. и предлага впечатляваща динамика. Четирицилиндровата машина обича да загърбва фините си обноски и мълниеносно да се развърта до над 7000  оборота в минута. И понеже това все пак е класически GTI, моделът се характеризира с горещ темперамент, прекрасна водимост и напълно задоволителен комфорт. GTI взема завоите с неприкрит ентусиазъм, воден от точно работещото кормилно управление, и при желание от страна на водача може да бъде наистина бърз. С помощта на електронната симулация на блокаж на предния диференциал XDS+, дори сцеплението е на добро равнище. Спирачките не са на висотата на тези при Audi, но все пак Golf GTI Cabrio е по-спортният от двата автомобила.

Заключение

1. Audi

Въпреки тясното вътрешно пространство и високата цена Audi печели сравнението с изискан комфорт и с икономичния си, темпераментен и равномерно работещ двигател. 

2. VW

С най-просторен интериор, спортна водимост и неудържим мотор GTI се представя блестящо в много отношения. Би трябвало обаче да модернизира оборудването си за безопасност.

3. Opel

Високото тегло спъва задвижването и повишава разхода на Cascada, която може да бъде препоръчана като комфортен, разумен и нескъп модел за спокойни разходки сред природата.

Текст: Себастиан Ренц
Снимки: Ахим Хартман

 

 

 

Коментари
comments powered by Disqus