Баварците от Инголщат влагат в разработването на новия А4 сериозна доза старание, тъй като целта им е да се наложат като лидер в луксозния сегмент на средния клас. Лютата надпревара ще се разрази още през декември тази година, когато първите екземпляри на версията седан ще достигнат търговската мрежа.
В началото на тестовите ни изпитания с базовата 1,8-литрова бензинова версия ние сме завладяни от радостно вълнение. Поражда го фактът, че новото поколение на А4 не е просто по-голямо, по-мощно и по-скъпо - то е истински образец за технологична еволюция и съвършенство, тъй като постига забележителен напредък в рамките на своята утвърдена от четири десетилетия концепция.
Вдъхновяваща ходова част
В първите минути на нашия тест силно ни впечатли отличният комфорт на возене и безшумното придвижване на автомобила с предно предаване и гуми във формат 225/5R 17. Елиминирането на вибрациите от предния мост при пресичане на неравности допринася значително за създаването на качествено различно усещане при пътуване. За разлика от предшествениците си, които изоставаха от конкуренцията по отношение на предлагания от окачването комфорт, днес новият А4 може да се мери с най-добрите свои колеги.
При проверка на динамичните характеристики установихме, че дори злонамерените ни провокации не съумяват да изкарат А4 от равновесие - баварецът опровергава с лекота всички предразсъдъци за автомобилите със задвижване на предните колела. Работещото му с хирургическа прецизност управление и непоколебимостта му при движение в граничен режим позволяват неразумно високи скорости при преминаване между пилоните и ни карат да забравим характерното за тази компановка недозавиване.
Актуалност и в силовото предаване
Въпреки че тествахме най-малкия бензинов двигател - четирицилиндров мотор с чугунен блок и алуминиева цилиндрова глава - бяхме очаровани от неговите качества. Агрегатът, оборудван с директно впръскване на горивото и променливо управление на всмукателния колектор развива максимална мощност 160 к. с. и отдава максималния си въртящ момент (250 Нм) в диапазона 1500 - 4500 оборота в минута.
Разбира се, от него не можем да очакваме пестеливостта на някой дизел. Нека обаче си припомним, че до преди няколко години с подобни динамични характеристики можеха да се похвалят само трилитровите "шестаци". Въпреки липсата на резервна гума и типично завишените цени на опционалното обзавеждане, накрая А4 печели пълното ни доверие - той е сполучливо съчетание от функционална каросерия, изключително стабилно поведение на пътя и балансиран комфорт.
Текст: Гьоц Лейлер, Теодор Новаков
Снимки: Харди Мучлер
Оценка

Audi A4 1.8 TFSI Ambition
Силна комбинация от функционална каросерия, забележително стабилно поведение на пътя и добре балансиран комфорт. Новото поколение на А4 няма основания да се крие зад който и да е от своите противници.
Технически данни
Audi A4 1.8 TFSI Ambition | |
---|---|
Работен обем | --- |
Мощност | 118 кВт (160 к. с.) |
Максимален въртящ момент |
--- |
Ускорение 0 – 100 км/ч |
8,6 сек |
Спирачен път при 100 км/ч |
38 м |
Максимална скорост | 225 км/ч |
Среден разход на гориво в теста |
10,3 л/100 км |
Базова цена | --- |
arnaudov
Да видим...хммм..Еднаквото в дизайна на Audi-тата е....хммм Емблемата?!Не знам доколко задулбочени рабирания трябва да има някой фен на Лексус-ите за да гожори за еднаквия дизаин на Audi...Ta самите те крадат по най-явния начин от компанията-майка Toyota с модели като GX и LX...а да не говорим за тожа че RX не е сменял дизайна си с десетилетия....Това не значи че според мен не са красиви-напротив Lexus са едни от най-футуристично изглеждащите,но просто не са "по-добрите" автомобили ;)
LEXUS
КАкво тихо ,та едно А8 прилича на 80 Б4-ка от 94 година.Къде отива престижа,къде отива модернизма ако произвеждат коли с един и същ дозайн един век.Тия от Ауди са ми най-смешни.И какви продажби мат те ,като годишно продават по 800000 коли,това продажби ли са?Увеличавали се продажбите да,вече не продават 5 бройки,а продават 6. :-D И традицията им е на заоблен Пасат,това им е дизайна,егати традицията,маскиран Фолксваген и Шкода,това са Ауди.C-klasata поне я променят и е по-интересна,а всички Аудита са еднакви ,независимо от годината на производство от 86-а насам.Е това се казва липса на идеи.
N 1
Pogledni malko statistika v prodajbite na AUDI kak rastat.Dizaina prez godinite se podobrqva bavno tam kadeto ima nujda vse pak xorata si imat tradiziq a ne takiva reski izmeneniq koito se pravqt za6toto im kuza ne6to.Vij statiqta kadeto sravnqvat A4 s C-clasa i tixo.
LEXUS
E to Audi si e s edin i sashti dizain ot 86-a nasam. :-| Ti kva razlika vide ot 80-kata??BMW i Mercedes pone malko raznoobraziavat dizaina,dokato stari i novi modeli na Audi sa ednakvi,egati skukata.
N 1
audi poslednite godini mnogo drapnaxa a drygite ne6to ne im se poly4avat ne6tata doti pogroznqxa kato BMW a Merjana go sagelqvam kavi sa tiq dizaineri
audi
:)